onsdag den 9. maj 2012

24 april er dag 115 i året.Lignelsen om huset på klippen og huset på sand.

24 april er dag 115 i året.Lignelsen om huset på klippen og huset på sand.

af Leif Jørn Tullberg den 24. april 2012 kl. 05:43 ·
Lignelsen om huset på klippen og huset på sand
 Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger?  Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem – hvem han ligner, vil jeg vise jer:  Han ligner et menneske, der byggede et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke det, fordi det var bygget godt.   Men den, der hører og ikke handler derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og ødelæggelsen af det hus blev stor.«



Se, de kønne lår, med ret for hver
at fange Sol og sætte frugt!
al den stund, da mindste moppe får
et vingepar til sommerflugt!

Se, det er mere' end døgnkort lår!
det er den vilde fremtids krav:
Ret til at nyde livets Sol
for den, som skæbnen livet gav!

Tirsdag er en dejlig dag"
dem må vi have nogle flere af"
Det grønnes hver dag det er helt utroligt"
Blomster buske græs kønne marker"
græsset er grønnere,
luften ren,
himmelen blå"
Solen på"
Det vil vi nyde på"
dejlig dejligt"


-o:)-o:)-o:)

men dejlig roligt"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar