Er der nogen der ude der kan forklare hvorfor at
erhvervslivet skal være særlig taknemlig og at der skal stilles særlige store
krav om overskud og udbytte begrænsning med mere..
Der er ca. 760.000 offentligt ansatte – fraregnet »kritiske«
medarbejdere som sundheds personale og politi –
sendt hjem.
”De hjemsendte skal så vidt muligt arbejde hjemmefra”
Men alle hjemsendte vil få fuld løn i den offentlig sektor,«
sagde Mette Frederiksen.
(nu med fem dages tvungen
ferie)
Regeringen har nu opfordret privat ansatte, der sendes hjem,
til at afspadsere eller holde ferie.
Danmarks største fagforening, 3F, har f.eks. indgået en
aftale med arbejdsgiverne i hotel-, restaurant- og turisterhvervet om, at
medarbejdere kan hjemsendes uden løn for at undgå fyringer.
Herudover er der
indgået nye treparts aftaler hvor satserne er hævet.
Men det er stadig de private arbejdsgivere der skal betale 25 % af lønnen, selv om De ikke må ringe eller tage kontakt til medarbejderen eller fyre andre medarbejdere hvis de er inde i denne ordning.
Det er en god ordning for medarbejderene,men den hjælper ikke virksomhederne.
Men det er stadig de private arbejdsgivere der skal betale 25 % af lønnen, selv om De ikke må ringe eller tage kontakt til medarbejderen eller fyre andre medarbejdere hvis de er inde i denne ordning.
Det er en god ordning for medarbejderene,men den hjælper ikke virksomhederne.
Regeringen har med arbejdsgivere og lønmodtagere aftalt en
mulighed for statslig løn kompensation for virksomheder, der står over for
fyringer.
Et krav i ordningen er, at de berørte medarbejdere tager en uges afspadsering, ferie eller fri uden løn.
Et krav i ordningen er, at de berørte medarbejdere tager en uges afspadsering, ferie eller fri uden løn.
Forrige uge enedes alle folketingets partier om en
rednings-pakke på 40-60 mia. kr. til
dansk erhvervsliv.
Samt lånerammerne er hævet med 200 milliarder for
bankernes udlån, plus staten har hævet betalingen til garanti provision til
mindre virksomheder.
Er der nogen der ude
der kan forklare hvorfor at erhvervslivet skal være særlig taknemlig og at der
skal stilles særlige krav om overskud og
udbytte begrænsning med mere..
Det er meldinger fra venstrefløjen og fra de sociale medier
samt fra flere folketingsmedlemmer ..
Nu er der lagt så meget pres på finanstilsynet, at de nu er ude med en
melding, hvor de opfordre til at holde igen med tilbagekøb af aktier og stoppe betaling af
udbytter.
Et argument der bliver fremført gang på gang er de seks hjælpe pakker i forbindelsen med finanskrisen,men hjælpen var nødvendig,for hvis bankerne var Kollapset" ville hele samfundet kollapse.
Hvem havde ansvaret ? det havde mange, læs venligst Rangved rapporten.
https://www.dr.dk/nyheder/htm/Rangvid.pdf
Et argument der bliver fremført gang på gang er de seks hjælpe pakker i forbindelsen med finanskrisen,men hjælpen var nødvendig,for hvis bankerne var Kollapset" ville hele samfundet kollapse.
Hvem havde ansvaret ? det havde mange, læs venligst Rangved rapporten.
https://www.dr.dk/nyheder/htm/Rangvid.pdf
Men kravene til erhvervslivet bør være det samme som til lønmodtagerne,
både de offentlige ansatte med fuld løn,
og de private der får fuld løn med tilskud..
Der skal ikke være tvivl om at jeg mener det er i orden at
:
Man holder lønmodtagerne skadesløse, både dem der mister jobbet på
grund af corona,
Samt dem der midlertidig bevare jobbet, men er truet på grund af omsætnings nedgang.
Staten har de økonomiske nødvendige muskler til dette, samt det vil sikre stor tryghed og stor købekraft i markedet..
1.2 Årsagerne til finanskrisen i Danmark Finanskrisen i Danmark opstod som konsekvens af et kompliceret samspil mellem en række forudgående forhold, herunder en forholdsvis høj og tilsyneladende holdbar økonomisk vækst, der medførte en udbredt optimisme og deraf følgende generel undervurdering af risiko, procyklisk (konjunkturmedløbende) finanspolitik, procyklisk regulering af den finansielle sektor, lempelige finansielle vilkår, risikosøgende kreditinstitutter og utilstrækkelig selskabsledelse i en række pengeinstitutter.
Årsagen til finanskrisen er således en kombination af mange faktorer – både internationale og nationale – der spillede sammen, og det er derfor ikke muligt at udpege én årsag eller én skurk bag den finansielle krise.
Samt dem der midlertidig bevare jobbet, men er truet på grund af omsætnings nedgang.
Staten har de økonomiske nødvendige muskler til dette, samt det vil sikre stor tryghed og stor købekraft i markedet..
1.2 Årsagerne til finanskrisen i Danmark Finanskrisen i Danmark opstod som konsekvens af et kompliceret samspil mellem en række forudgående forhold, herunder en forholdsvis høj og tilsyneladende holdbar økonomisk vækst, der medførte en udbredt optimisme og deraf følgende generel undervurdering af risiko, procyklisk (konjunkturmedløbende) finanspolitik, procyklisk regulering af den finansielle sektor, lempelige finansielle vilkår, risikosøgende kreditinstitutter og utilstrækkelig selskabsledelse i en række pengeinstitutter.
Årsagen til finanskrisen er således en kombination af mange faktorer – både internationale og nationale – der spillede sammen, og det er derfor ikke muligt at udpege én årsag eller én skurk bag den finansielle krise.