Til Jørgen Olsen,jeg svarer i din tekst det giver bedre mening"
Jørgen Olsen
Citat: "Vi har alene fået broen, fordi vi i kommunen
sagde ja til den som betalingsbro. Ellers havde vi aldrig fået en bro.."
Mon dog ikke!. Aldrig er et stærkt ord. Medgiver dog først efter yderligere
lang ventetid.
Ja jeg medgiver at aldrig er et ord jeg meget sjældent bruger,
men her er det meget relevant.
i 2012 Fremgik det at ny bro uden brugerbetaling ville tidligst kunne opnås i 2030.
Historien har nu vist at den planlagte motorvej er stadig uvis, og alt ændrede sig efter klimaet er er rykket helt op på dagsordenen,så man kan vist roligt sige at jeg har belæg for at sige aldrig..
Med et voldsomt politisk pres fra de folkevalgte (desværre
for få MF'ere i kredsen) og den stadig mere åbenbare samfundsskadelige ventetid
på den gamle bro i mente, mon så ikke 'lyset' (læs vælgerpotentialet) ville
være tændt hos partiernes trafikordførere?
Nordsjælland har kun en håndfuld valgte folketingsmedlemmer, og vi ved at trafikforlig aftales i store blokke hvor broen i 2010-2014 kun var en del af, så hvad der skulle få nogen af trafikforligs partierne til at foreslå at åbne trafikforliget hvor broen indgår,det har jeg svært ved se.
Citat: "modstanden mod brugerbetalingen på broen af
flere bliver brugt personligt til at markedsføre sig politisk." Er det
sådan set ikke OK? Er de almindelige borgeres utilfredshed med brugerbetalingen
for færdsel i egen kommune så også politisk, eller er det ikke snarere et
udtryk for rimelig retfærdighedsans?
Almindelige borgere har naturligvis ret til at ytre sig.
Men når det bliver organiseret i professionelle protestgrupper,
der siden 2013 har tordnet mod brugerbetalingen,
med alle midler, med mange forkerte eller manipulerede oplysninger så sætter det sine spor.
Herudover er der brugt grove og nedsættende bemærkninger,alt uden at blive modsagt.
Min lære er at det offentlige ikke er offensiv men reaktiv i sin kommunikation .
"Han er ked af at "broen på den måde »af
velskrivende debattører« sværtes med et dårligt image, Det er ikke den fysiske
bro der sværtes - men igen den uretfærdige brugerbetaling. Broen er flot og
tilmed, ganske usædvanligt, opført for færre penge, og færdig før tiden end
budgetteret, og giver mening, som kunne være endnu større hvis brugerbetalingen
blev fjernet.
Uretfærdighed"
Det kan jeg ikke godtage"
Borgerne og pendlerne har nu fået en ny bro på den præmis,
at der brugerbetaling, 95% af dem der krydser fjorden,
har nu to muligheder,en hurtig der koster penge, og en langsom hvor køen er næsten væk,
men den er stadig gratis..
Når man taler med borgere og spørger om de har benyttet den
nye bro, er reaktionen "Kommer aldrig til at ske!" De virker meget
stålsatte.
Stålsatte, ja og nu sidder man oppe i træet,
Men det er ikke så underligt,efter de i otte år er blevet bombarderet med Nej tak propaganda..
Kære Jørgen olsen så slutter du med et et sidste stik"
Køre alene på broen, ja broen er heldigvis fremtidssikret og bygget til mindst 35.000 passager i døgnet,
for nærværende er der ca 3300 passager i døgnet..
Link til breve til og fra byrådet og Ministeren:
Henvendelse
fra Transportministeren ang. finansiering af ny forbindelse over Roskilde Fjord
Underskrevet
brev til Transportministeren