Kære
Borgmester og Borgerrepræsentant,
Jeg
har som tidligere nævnt, undersøgt forholdene for varebiler under 3500 kg,
Der
kører efter 11 kg´s reglen.
Jeg
har særligt været fokuseret på Intervare og Nemligcom i den sidste tid.
Jeg har nu talt med flere
vognmænd der kører for intervare.
1.
Indtil Københavns Kommune rørte på sig og rettede
henvendelse til den enkelte intervare vognmand,
var vognmændene meget tilfredse med deres kørsel og indtjening hos intervare.
Så
kom skriverier i aviserne,
Hvor der stod vognmændene var snydt for kr. 10.000 pr måned,
og
Kommunens folk ringede i længere periode,
op til flere gang dagligt og spurgte om alt muligt.
2.
Vognmændene
skiftede nu deres intervare loyalitet ud,
Med ønsket om at få fingere i de ekstra 10.000 kroner de var stillet i
udsigt.
3.
Undervejs
fik den lidt ekstra opad, når de skulle fortælle om driftsudgifterne,
Meget menneskeligt når der hang kr. 10.000 ude for enden af vejen..
4.
Time
forbruget blev også skruet mindst en time op pr dag,
og de folk som kommunen havde sendt med ud at køre,
sørgede vognmanden for at bekræfte i deres antagelser,
alt for at underbygge, at vognmanden skulle tilkomme kr. 10.000 ekstra pr
måned.
5.
I
dag kan vognmændene godt se det var forkert,
I mellemtiden har vognmændene også opdaget, at deres afregninger er i den høje
ende,
I markedet, da det hele stod på, var de af den
opfattelse at alle andre steder,
fik vognmændene meget mere.
Det
har vognmændene nu konstateret er forkert,
Det kan nævnes at Coop betalte kr. 190 pr time til vognmanden,
Indtil
1 juni.
6.
Intervare
vognmændene tjener ca. kr. 275 til 300 pr time alt efter rute og område..
Jeg
håber at det kan medvirke til at klare situationen og få en mindelig løsning,
Som kunne være at droppe at hæve kontrakten.
Men stedet indlede en meditation, hvis resultat ikke kan opnås, så en retssag.
Den
vil jo alligevel komme hvis kommune hæver kontrakten med intervare..
Alle
priser er plus moms…
Ps.
Jeg
har mange års erfaring med vognmænd, deres handlemåde er forventeligt,
når
der pludselig viser jeg mulighed for kr. 10.000 pr måned ekstra.
Vognmændene
er usikre nu, og det er der ikke noget at sige til..
Jeg har fået en meget relevant spørgsmål fra et medlem af Borgerrepræsentationen, som jeg gengiver anonymt..
inkl. mit svar.
Kære Leif
Tak for din meget informative og grundige mail.
Jeg er usikker på hvordan det kan være du interessére dig for
sagen ?
Bh medlem af Borgerrepræsentationen.
Kære Medlem,
Tak for dit relevante
spørgsmål,
Som jeg vil forsøge at
besvare:
Jeg mener selv at jeg er
en indsigtsfuld iagttager.
Jeg har været i Transportbranchen i over 50 år, nu er jeg pensioneret.
Jeg er og var medstifter
af DSV i 1976 og var ADM, direktør i 29 år frem til 2005.
Og var med til at opbygge
en af de største børs-succeser i Danmark, transportgiganten DSV,
Jeg følger
udviklingen omkring Nemligcom tæt.
Jeg har ingen
interesser i virksomheden, som ejes af Stefan Plenge og Bestseller milliardæren
Anders Holch Povlsen.
Men jeg ser flere ligheder til DSV´s situation,
Da transportvirksomheden dengang,
Ligesom Intervare/Nemligcom i dag,
udfordrede den eksisterende orden.
Men fik så daværende SID, samt Danske Vognmænd, DVA, med flere på nakken,
De mente dengang at DSV konceptet, med små vognmænd der kørte deres egen bil
var lønmodtagere.
Det
samme foregår i dag nu hedder fagforeningen bare 3F,
Som får hjælp af Peter Hummelgaard og Lars Weis,
Angiveligt for at flere medlemmer til fagforeningerne..
Politikens rolle virker
useriøs, at de forsøger at tryne en konkurrent,
uden at deklarere at de er medejer af Dao & Dao Food. .
Det hele er både komplekst
og kompliceret derfor har 3F let spil..
Håber det har afklaret dit
spørgsmål,
Ellers skriv du bare
igen..
BH Leif…
Ps.
Jeg er tilfreds Nemligcom kunde siden efteråret 2020.
Jeg modtager varer hver uge og snakker med vognmændene.
Det har gjort at jeg begyndte og interesserer mig for Nemligcom,
Og jeg kunne ikke genkende det billede,
Som Politiken har tegnet siden marts 2021
Info herunder om Politiken..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Denne mail herunder er sendt til
'christian.jensen@pol.dk'
I søndags,
Har nu i dag fået tilbagemelding fra Politiken,om at de ikke ønsker at bringe
mit indlæg .-oL
Vil du
trykke dette i morgen, giv mig venligst meget hurtigt besked.-oJ
Kære Christian Jensen,
Jeg har lige læst dagens artikel i Politiken om dit
klynk” vedr. Jan E Jørgensen:
Hvor du udtaler :
”Anklagen har absolut ingen gang på jord.
Politiken er ikke spændt for andet end journalistikkens vogn.
Vi er et frit og uafhængigt medie.
JP/Politikens Hus’ kommercielle interesser har ingen indflydelse på vores
journalistik,
om hverken nemlig.com, Coop eller andre virksomheder og emner”
Politiken
har udgivet 64 artikler om Nemligcom siden 19 marts 2021.
Uden
at deklarere at Politiken er majoritets ejer i DAO, som har en central rolle i
onlinedistributionen i Danmark.
Først i artikel nr. 65 i Politiken bliver tilknytningen til DAO deklareret,
Men først efter Folketingsmedlem Jan E Jørgensen har interveneret..
Link til artikel nr. 65 :
Herudover har det ikke været muligt at kommenterer på de fleste af Politikens
artikler om Nemligcom.
Jeg har prøvet at kontakte de Journalister der har skrevet artiklerne, uden
nogen former for respons.
Jeg har skrevet flere gange til Chefredaktør Christian
jensen, men fik ikke kontakt med Christian Jensen..
Jeg fik et forkølet svar fra Anne Mette Svane
Journalistisk chefredaktør på Politiken.
Jeg har forsøgt at få optaget flere opslag, hvor jeg
har en anden oplevelse af hvad der er sket.
Jeg må konstatere at Politiken har kørt en kampagne
med 65 artikler, hvor mange af dem er tendentiøse.
Jeg har ved selvsyn konstateret at flere af
lagerhistorierne er pure opspind.
Jeg er overbevist om at Politikens chaufførhistorier
er niveau med Münchhausen.
Jeg bryder mig ikke om anonyme historier, der
fremstilles som fakta.
Jeg bryder mig ikke om, at kun noget der passer ind i
Politikens agenda,
Kan komme til orde i Politiken..
Fakta:
Jeg har undersøgt sagen om Nemligcom og intervare siden april 2021.
Jeg har tjekket lagerforhold og distribution hos
Nemligcom.
Jeg har afdækket et varebilsområde i hele Danmark,
Der viser meget forskellige timepriser.
Jeg har konstateret at varebilsvognmænd kører fra kr.
162 pr time til kr. 325 pr time.
Jeg har set dokumentation for Intervare/Nemligcom
afregner kr. 285-324 pr time.
jeg har været i transport i over 50 år, jeg er
uafhængig pensionist.
Jeg er medstifter af DSV, samt CEO for DSV i 29 år.
Jeg har været kunde hos Nemligcom siden efteråret
2020.
Jeg har talt med chauffører, vognmænd,
transportfirmaer,
Faglige organisationer, både på arbejdsgiverside og
medarbejderside.
Vil du have mere uddybet så ring eller skriv..
Eller vil du læse alle de links til indlæg jeg har skrevet om Nemligcom,
Intervare,3F Jan Villadsen, Politiken, Københavns kommune så send mail,
Til mig:
Eller ring 40646900.
Ps.
Jeg har indsat lidt fakta
om Christian Jensens troværdighed beskrevet af Lars Michler i kommentarsporet
til artiklen:
Som er beskrevet af Lars Michler i en af de
få artikler, hvor kommentarsporet er åbent.
”Mange roser til Politiken for at sætte fokus på arbejdsforholdene
for de mange ”selvstændige” chauffører som under usle vilkår laver det hårde
arbejde i mange af budtjenesterne.
Men det berettiger ikke at skyde budbringeren når der
sættes spørgsmålstegn ved journalisternes egen selvstændighed og uafhængighed.
For de fleste er det klart at man ikke troværdigt og uafhængigt kan skrive om
forholdene i et firma, der direkte konkurrerer med et firma i ens egen koncern.
DAO kører med fødevarer i konkurrence med bl.a. Nemlig.com, og JP/Politikens
hus er medejer af DAO.
Men at Christian Jensen
har en noget anden opfattelse af uafhængighed, blev tydeligt, da han sidste år
i TV 2 News ”Presselogen” ihærdigt forsvarede, at Politikens politiske redaktør
sagtnes kunne være uafhængig af de meget dyre gaver han havde fået, f.eks. lån
af en dyr elbil i fire uger, samt rejse og hotelophold for hele familien. Det
er værd at bemærke at offentligt ansatte er blevet fyret og straffet hårdt af
domstolene for meget mindre gaver.
Det varede dog også kun i
5 dage før Christian Jensen måtte erkende at hans dømmekraft igen ikke slog
til. Det ”var en fejl. Det skulle vi ikke have gjort, og det beklager vi” var
hans figenblad.
”En af superrevserne af danske medier – Politikens
chefgang – er taget med bukserne nede. Det bliver svært ikke at grine højt,
næste gang de gungrer afsted på den høje hest” blev der skrevet under
overskriften Tesla-tåberne.
Mon ikke vi snart ser at
virkeligheden igen hiver bukserne af Christian Jensens noget specielle
fortolkning at uafhængighed”