Leif Tullberg - 9 oktober, 2021 - 10:22 - #15058
Kære Jan Kjærgaard du er redaktør på Netavisen Pio,
Men også en skarp journalist.
Det er jo tydeligt at Lars Weiss er rejsende i stråmænd”
1.
Alle steder i kommunens papirer omtales de selvkørende vognmænd som
chauffører.
2.
Kommunen indleder en partsundersøgelse, som deres egen CSE afdeling
står fadder til,
Bakket op af eksterne advokater fra Horten,
Må jeg minde om at de var rådgivere for Vinge projektet der kostede
Frederikssund kommune ca. 175 Mio. i tab.
3.
Må jeg minde om der snart er kommunalvalg.
4.
Jeg har erfaret at Lars Weis skal arbejde for FH.
5.
Et kombineret pres fra en treenighed bestående den socialdemokratiske
regering samt 3F og to muskuløse konkurrenter vil fortsat udfordre
onlinesupermarkedet.
Læs venligst min mail til Borgmester og Borgerrepræsentant
Kære Borgmestre og Borgerrepræsentanter,
Jeg har som tidligere nævnt, undersøgt forholdene for varebiler under
3500 kg,
Der kører efter 11 kg´s reglen.
Jeg har særligt været fokuseret på Intervare og Nemligcom i den sidste
tid.
Jeg har nu talt med flere vognmænd der kører for intervare.
1.
Indtil Københavns Kommune rørte på sig og rettede henvendelse til den
enkelte intervare vognmand,
var vognmændene meget tilfredse med deres kørsel og indtjening hos
intervare.
Så kom skriverier i aviserne,
Hvor der stod vognmændene var snydt for kr. 10.000 pr måned,
og Kommunens folk ringede i længere periode,
op til flere gang dagligt og spurgte om alt muligt.
2.
Vognmændene skiftede nu deres intervare loyalitet ud,
Med ønsket om at få fingere i de ekstra 10.000 kroner de var stillet i
udsigt.
3.
Undervejs fik den lidt ekstra opad, når de skulle fortælle om
driftsudgifterne,
Meget menneskeligt når der hang kr. 10.000 ude for enden af vejen..
4.
Time forbruget blev også skruet mindst en time op pr dag,
og de folk som kommunen havde sendt med ud at køre,
sørgede vognmanden for at bekræfte i deres antagelser,
alt for at underbygge, at vognmanden skulle tilkomme kr. 10.000 ekstra
pr måned.
5.
I dag kan vognmændene godt se det var forkert,
I mellemtiden har vognmændene også opdaget, at deres afregninger er i
den høje ende,
I markedet, da det hele stod på, var de af den opfattelse at alle andre
steder,
fik vognmændene meget mere.
Det har vognmændene nu konstateret er forkert,
Det kan nævnes at Coop betalte kr. 190 pr time til vognmanden,
Indtil 1 juni.
6.
Intervare vognmændene tjener ca. kr. 275 til 300 pr time alt efter rute
og område..
Jeg håber at det kan medvirke til at klare situationen og få en
mindelig løsning,
Som kunne være at droppe at hæve kontrakten.
Men stedet indlede en meditation, hvis resultat ikke kan opnås, så en
retssag.
Den vil jo alligevel komme hvis kommune hæver kontrakten med intervare..
Alle priser er plus moms…
Ps.
Jeg har mange års erfaring med vognmænd, deres handlemåde er
forventeligt,
når der pludselig viser jeg mulighed for kr. 10.000 pr måned ekstra.
Vognmændene er usikre nu, og det er der ikke noget at sige til..
https://piopio.dk/koebenhavnske-politikere-giver-nemligcom-kort-frist
Københavns Kommunes CSR afd. har leveret en falsk påstand, for at fremme en ideologisk kamp på Københavns Rådhus
Dette bilag har to udvalg lagt til grund i deres vurdering af tvisten med intervare.
(PDF CSR enhedens uddybende beskrivelse vedr. Intervare)
nerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/10/kre-ls
Kære
Borgmester og Borgerrepræsentant,
Jeg
har som tidligere nævnt, undersøgt forholdene for varebiler under 3500 kg,
Der
kører efter 11 kg´s reglen.
Jeg
har særligt været fokuseret på Intervare og Nemligcom i den sidste tid.
Jeg har nu talt med flere
vognmænd der kører for intervare.
1.
Indtil Københavns Kommune rørte på sig og rettede
henvendelse til den enkelte intervare vognmand,
var vognmændene meget tilfredse med deres kørsel og indtjening hos intervare.
Så
kom skriverier i aviserne,
Hvor der stod vognmændene var snydt for kr. 10.000 pr måned,
og
Kommunens folk ringede i længere periode,
op til flere gang dagligt og spurgte om alt muligt.
2.
Vognmændene
skiftede nu deres intervare loyalitet ud,
Med ønsket om at få fingere i de ekstra 10.000 kroner de var stillet i
udsigt.
3.
Undervejs
fik den lidt ekstra opad, når de skulle fortælle om driftsudgifterne,
Meget menneskeligt når der hang kr. 10.000 ude for enden af vejen..
4.
Time
forbruget blev også skruet mindst en time op pr dag,
og de folk som kommunen havde sendt med ud at køre,
sørgede vognmanden for at bekræfte i deres antagelser,
alt for at underbygge, at vognmanden skulle tilkomme kr. 10.000 ekstra pr
måned.
5.
I
dag kan vognmændene godt se det var forkert,
I mellemtiden har vognmændene også opdaget, at deres afregninger er i den høje
ende,
I markedet, da det hele stod på, var de af den
opfattelse at alle andre steder,
fik vognmændene meget mere.
Det
har vognmændene nu konstateret er forkert,
Det kan nævnes at Coop betalte kr. 190 pr time til vognmanden,
Indtil
1 juni.
6.
Intervare
vognmændene tjener ca. kr. 275 til 300 pr time alt efter rute og område..
Jeg
håber at det kan medvirke til at klare situationen og få en mindelig løsning,
Som kunne være at droppe at hæve kontrakten.
Men stedet indlede en meditation, hvis resultat ikke kan opnås, så en retssag.
Den
vil jo alligevel komme hvis kommune hæver kontrakten med intervare..
Alle
priser er plus moms…
Ps.
Jeg
har mange års erfaring med vognmænd, deres handlemåde er forventeligt,
når
der pludselig viser jeg mulighed for kr. 10.000 pr måned ekstra.
Vognmændene
er usikre nu, og det er der ikke noget at sige til..
Info herunder om Politiken..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Denne mail herunder er sendt til
'christian.jensen@pol.dk'
I søndags,
Har nu i dag fået tilbagemelding fra Politiken,om at de ikke ønsker at bringe
mit indlæg .-oL
Vil du
trykke dette i morgen, giv mig venligst meget hurtigt besked.-oJ
Kære Christian Jensen,
Jeg har lige læst dagens artikel i Politiken om dit
klynk” vedr. Jan E Jørgensen:
Hvor du udtaler :
”Anklagen har absolut ingen gang på jord.
Politiken er ikke spændt for andet end journalistikkens vogn.
Vi er et frit og uafhængigt medie.
JP/Politikens Hus’ kommercielle interesser har ingen indflydelse på vores
journalistik,
om hverken nemlig.com, Coop eller andre virksomheder og emner”
Politiken
har udgivet 64 artikler om Nemligcom siden 19 marts 2021.
Uden
at deklarere at Politiken er majoritets ejer i DAO, som har en central rolle i
onlinedistributionen i Danmark.
Først i artikel nr. 65 i Politiken bliver tilknytningen til DAO deklareret,
Men først efter Folketingsmedlem Jan E Jørgensen har interveneret..
Link til artikel nr. 65 :
Herudover har det ikke været muligt at kommenterer på de fleste af Politikens
artikler om Nemligcom.
Jeg har prøvet at kontakte de Journalister der har skrevet artiklerne, uden
nogen former for respons.
Jeg har skrevet flere gange til Chefredaktør Christian
jensen, men fik ikke kontakt med Christian Jensen..
Jeg fik et forkølet svar fra Anne Mette Svane Journalistisk
chefredaktør på Politiken.
Jeg har forsøgt at få optaget flere opslag, hvor jeg
har en anden oplevelse af hvad der er sket.
Jeg må konstatere at Politiken har kørt en kampagne
med 65 artikler, hvor mange af dem er tendentiøse.
Jeg har ved selvsyn konstateret at flere af
lagerhistorierne er pure opspind.
Jeg er overbevist om at Politikens chaufførhistorier
er niveau med Münchhausen.
Jeg bryder mig ikke om anonyme historier, der
fremstilles som fakta.
Jeg bryder mig ikke om, at kun noget der passer ind i
Politikens agenda,
Kan komme til orde i Politiken..
Fakta:
Jeg har undersøgt sagen om Nemligcom og intervare siden april 2021.
Jeg har tjekket lagerforhold og distribution hos
Nemligcom.
Jeg har afdækket et varebilsområde i hele Danmark,
Der viser meget forskellige timepriser.
Jeg har konstateret at varebilsvognmænd kører fra kr.
162 pr time til kr. 325 pr time.
Jeg har set dokumentation for Intervare/Nemligcom
afregner kr. 285-324 pr time.
jeg har været i transport i over 50 år, jeg er
uafhængig pensionist.
Jeg er medstifter af DSV, samt CEO for DSV i 29 år.
Jeg har været kunde hos Nemligcom siden efteråret
2020.
Jeg har talt med chauffører, vognmænd,
transportfirmaer,
Faglige organisationer, både på arbejdsgiverside og
medarbejderside.
Vil du have mere uddybet så ring eller skriv..
Eller vil du læse alle de links til indlæg jeg har skrevet om Nemligcom,
Intervare,3F Jan Villadsen, Politiken, Københavns kommune så send mail,
Til mig:
Eller ring 40646900.
Ps.
Jeg har indsat lidt fakta
om Christian Jensens troværdighed beskrevet af Lars Michler i kommentarsporet
til artiklen:
Som er beskrevet af Lars Michler i en af de
få artikler, hvor kommentarsporet er åbent.
”Mange roser til Politiken for at sætte fokus på
arbejdsforholdene for de mange ”selvstændige” chauffører som under usle vilkår
laver det hårde arbejde i mange af budtjenesterne.
Men det berettiger ikke at skyde budbringeren når der
sættes spørgsmålstegn ved journalisternes egen selvstændighed og uafhængighed.
For de fleste er det klart at man ikke troværdigt og uafhængigt kan skrive om
forholdene i et firma, der direkte konkurrerer med et firma i ens egen koncern.
DAO kører med fødevarer i konkurrence med bl.a. Nemlig.com, og JP/Politikens
hus er medejer af DAO.
Men at Christian Jensen
har en noget anden opfattelse af uafhængighed, blev tydeligt, da han sidste år
i TV 2 News ”Presselogen” ihærdigt forsvarede, at Politikens politiske redaktør
sagtnes kunne være uafhængig af de meget dyre gaver han havde fået, f.eks. lån
af en dyr elbil i fire uger, samt rejse og hotelophold for hele familien. Det
er værd at bemærke at offentligt ansatte er blevet fyret og straffet hårdt af
domstolene for meget mindre gaver.
Det varede dog også kun i
5 dage før Christian Jensen måtte erkende at hans dømmekraft igen ikke slog
til. Det ”var en fejl. Det skulle vi ikke have gjort, og det beklager vi” var
hans figenblad.
”En af superrevserne af danske medier – Politikens
chefgang – er taget med bukserne nede. Det bliver svært ikke at grine højt,
næste gang de gungrer afsted på den høje hest” blev der skrevet under
overskriften Tesla-tåberne.
Mon ikke vi snart ser at
virkeligheden igen hiver bukserne af Christian Jensens noget specielle
fortolkning at uafhængighed”
Intervare uenig med politisk
flertal i Københavns Kommune.
Læs
pressemeddelelsen på Via Ritzau
var vognmændene meget tilfredse med deres kørsel og indtjening hos intervare.
Hvor der stod vognmændene var snydt for kr. 10.000 pr måned,
op til flere gang dagligt og spurgte om alt muligt.
Med ønsket om at få fingere i de ekstra 10.000 kroner de var stillet i udsigt.
Meget menneskeligt når der hang kr. 10.000 ude for enden af vejen..
og de folk som kommunen havde sendt med ud at køre,
sørgede vognmanden for at bekræfte i deres antagelser,
alt for at underbygge, at vognmanden skulle tilkomme kr. 10.000 ekstra pr måned.
I mellemtiden har vognmændene også opdaget, at deres afregninger er i den høje ende,
fik vognmændene meget mere.
Det kan nævnes at Coop betalte kr. 190 pr time til vognmanden,
Som kunne være at droppe at hæve kontrakten.
Men stedet indlede en meditation, hvis resultat ikke kan opnås, så en retssag.
Info herunder om Politiken..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Har nu i dag fået tilbagemelding fra Politiken,om at de ikke ønsker at bringe mit indlæg .-oL
Politiken er ikke spændt for andet end journalistikkens vogn.
Vi er et frit og uafhængigt medie.
JP/Politikens Hus’ kommercielle interesser har ingen indflydelse på vores journalistik,
om hverken nemlig.com, Coop eller andre virksomheder og emner”
Først i artikel nr. 65 i Politiken bliver tilknytningen til DAO deklareret,
Men først efter Folketingsmedlem Jan E Jørgensen har interveneret..
Herudover har det ikke været muligt at kommenterer på de fleste af Politikens artikler om Nemligcom.
Jeg har prøvet at kontakte de Journalister der har skrevet artiklerne, uden nogen former for respons.
Kan komme til orde i Politiken..
Jeg har undersøgt sagen om Nemligcom og intervare siden april 2021.
Der viser meget forskellige timepriser.
Vil du have mere uddybet så ring eller skriv..
Eller vil du læse alle de links til indlæg jeg har skrevet om Nemligcom,
Intervare,3F Jan Villadsen, Politiken, Københavns kommune så send mail,
Som er beskrevet af Lars Michler i en af de få artikler, hvor kommentarsporet er åbent.
Intervare uenig med politisk flertal i Københavns Kommune.
Læs pressemeddelelsen på Via Ritzau