lørdag den 2. oktober 2021

Københavns overborgmester, Lars Weiss (S), fører krig mod de ældre og svage.

 


Kære Borgmester og Borgerrepræsentant,
 
Københavns overborgmester, Lars Weiss (S),
fører krig mod de ældre og svage der er visiteret til en dagligvare ordningen som administreres af Intervare, som angiveligt er blevet ofret sammen med de ældre,
for at  Lars Weiss kan føre en ideologiske krig mod de selvstændige solovognmænd, 
til  benefice  for 3F.
Det har nu resulteret i at Intervares ordre modtagelse,
Er ved at blive ringet ned af mange hundredrede ældre,
Som er bange og rystede,
For om de forsat kan få de livsvigtige dagligvarer hver uge.
 
Herudover viser det sig at den samme administration,
Der har indstillet at KK skal hæve kontrakten med intervare,
Lige har godkendt en ny fireårig kontrakt med transportfirmaet Multitrans.

Lars Weiss har orkestreret  et politisk flertal, som var parat til at stoppe samarbejdet med Intervare,
Hvis ikke firmaet inden 1. november efterbetaler den påståede manglende løn til de solo Vognmænd,
(som Lars Weiss påstår er chauffører)
 
Der bringer dagligvarer ud til kommunens mere end 1.000 ældre og udsatte borgere, hver uge.
 
Samme beslutning blev truffet i mandags 20 sept. i sundhedsudvalget.
 
Men sammen med de Line Ervolder og Kåre Traberg Smidt,
Brugte Borgmester Mia Nygaard sin ret til at blokere sagsbehandlingen,
I socialudvalget 22 sept.
og henvise sagen til ny behandling og debat i Borgerrepræsentationen den 7 okt..
 
”Sagen har været håndteret efter alle gældende regler”
Ifølge Lars Weiss overborgmester.
 
Det viser sig, at det ikke holder vand,
Den juridiske indstilling bygger på at Kommunens CSR afd. Har haft nogle samtaler med seks vognmænd.
Som jeg har erfaret er blev lovet guld og grønne skove, hvis de ville medvirke i karaktermordet  på intervare.
 
Herudover viser det sig at det er den samme administration,
Der har indstillet at KK skal hæve kontrakten med intervare,
Som lige har godkendt en ny fireårig kontrakt med transportfirmaet Multitrans.
 
Som indeholder en passus om,
At de sidste fire år har man kørt uden overenskomstmæssig afregning,
Og uden dokumentation for afregninger til de selvstændige solovognmænd.
København Kommune har ikke forlangt efterbetaling eller bøder af Multitrans.
 
Altså er der ingen sag, alene af den grund at kommunen jo ikke kan gøre forskel på to leverandører..
 
Herudover er de påståede forhold hele tiden blevet bestridt af intervare,
Der løbende har opfordret til at tvisten afgøres ved domstolene.
 
Imens  intervare forsætter leverancerne,  på trods af bombastiske udtalelser fra Lars Weiss,
Med trygge ugentlige dagligleverancer til de visiterede ældre i Københavns kommune.
 
Kære Borgmestre og Borgerrepræsentanter sæt sagen på hold og foretag en uvildig undersøgelse,
I form af en ekstern Advokat og Revisor...

Hvis I hæver kontrakten med Intervare,
Bliver der sandsynligvis” lagt sag an mod kommunen fra Intervare.
Som har en god sag, de seks vognmænd som har betjent de ældre,
Har Cvr. nummer og planlægger selv deres kørsel og har haft en god indtjening.

Hvis man foretog det tanke eksperiment at de var chauffører,
Så kører vognmændene så mange penge ind pr måned,
At der er penge nok til en overenskomstmæssig løn, samt overskud til vognmanden.
Kommunens påstand er efterbetaling,
Som jeg har beskrevet det er der ikke basis for efterbetaling, altså ingen sag.  
 
Fakta: 
 
Jeg har undersøgt sagen om Nemligcom og intervare siden april 2021.
Jeg har afdækket et varebilsområde i hele Danmark, der viser meget forskellige timepriser.
Jeg har konstateret at varebilsvognmænd køre fra kr. 162 pr time til kr. 325 pr time.
Jeg har set dokumentation for Intervare/Nemligcom afregner kr. 285-324 pr time.   
jeg har været i transport i over 50 år, jeg  er uafhængig pensionist.
Jeg er medstifter af DSV, samt CEO for DSV i 29 år.
Jeg har været kunde hos Nemligcom siden efteråret 2020.
Jeg har talt med chauffører, vognmænd, transportfirmaer,
Faglige organisationer, både på arbejdsgiverside og medarbejderside.

Jeg vedhæfter flere af mine skriv i form af tekst og link”
Vil du have mere uddybet så ring eller skriv.. 
Til mig:
Leif@tullberg.me
Eller ring 40646900.
3F har udvalgt Nemlig.com til deres angreb, (for at skaffe nye fagforeningsmedlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer med lignende arbejdsforhold som Amazon leverer”
 
Kære læser , jeg viser jer her en kopi af en mail som der er sendt til tre journalister på  Berlingske,
 
Hvor jeg mener, at de har lade sig spænde for Politiken og 3F´s /Jan Villadsens propaganda vogn.
 
Jeg har prøvet at få mine synspunkter optaget både hos Politiken, dagblade og andre,
Det virker som om at ingen vil bringe den anden side af mønten.
 
Fagforeningerne har fået  stor magt”
 
(https://www.berlingske.dk/pilestraede/fagforeningschef-lovpriser-regeringens-kurs-over-for-nemligcom-og-wolt)
 
Jeg har læst jeres artikel i dag vedr. 3F Jan Villadsen, samt formodningsregel med mere, og dens påvirkningen af  Nemligcom med flere,
 
jeg fulgt denne sag længe:
 
”Regeringens reformudspil »Danmark kan mere I« indeholder en række initiativer, der har spredt jubelstemning i fagbevægelsen. Regeringen vil nemlig gøre op med de såkaldt »falske selvstændige«, der arbejder under, hvad man i fagbevægelsen betragter som u-ordnede forhold og uden overenskomst.”
 
Citat fra jeres artikel.
 
3F har udvalgt Nemligcom til deres angreb,
(for at skaffe nye fagforeningsmedlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer efter lignende arbejdsforhold, som Amazon leverer”
Men også at medejeren er en af Danmarks rigeste mænd, har nok haft stor betydning for 3F´s angrebsstrategi.
 
Nemlig.com er et af de mest velorganiserede og velbetalende virksomheder i Danmark”
Med en overenskomst med 3F igennem 15 år. 
Der betales fra kr.29.100 til 42.000 kr.pr måned for 37 timer per uge, for lageransatte ..
 
Vognmændene afregnes med ca. kr. 50.000-60.000 pr. måned, for en varevogn på under 3500 kg.
 
Alt efter hvad tid på døgnet der køres.
 
Mine undersøgelser viser at dette beløb, er blandt de højeste afregningsbeløb for varevogne under 3500 kg der kører i Danmark..
 
Det frigør mindst ca. 42.000-50.000  til chaufførløn og fortjeneste til Vognmanden.
 
Virksomheden holder personer i gang, som har meget svært ved at finde fodfæste, på det danske arbejdsmarked..
 
Som I kan se ud af diverse link, er Nemlig.com kommet i klemme i en fagforeningskamp/ medlemskamp mellem 3F og HK..
 
Jeg har været i transportbranchen siden 1965,
 
SID, nu 3F har siden 1976 brugt trickmodellen, ved at påstå at vognmændene ikke er selvstændige..
 
Angiveligt for at få flere fagforeningsmedlemmer.
 
Hvis de havde lykkes med deres forehavende, var der ikke noget der hed DSV i dag..
 
Selv 26 år efter DSV´s stiftelse, prøvede de stadig at bruge mafia lignende metoder.
 
Men det lykkedes heldigvis ikke...
 
(Politiken har kørt en kampagne sammen med 3F rettet mod Nemligcom, desværre har andre taget dele af kampagne ukritisk op)
 
Politiken er medejer af transportvirksomheden DAO, som kører  for Skagen food,
 
(med ca. 300.000 onlinekunder)
 
3F har indgået aftale med DAO, om at kører efter  3Fs budoverenskomst.
 
(som er ca. 30 % billigere end 3F´s tungvognsoverenskomst, og meget mere fleksibel)
 
3F vil ikke give Nemlig.com ´s Vognmænd lov til at køre efter samme overenskomst..
 
Der findes ingen lovgivning i Danmark der forpligter vognmænd, der køre med biler under 3500 kg,
 
Efter 11 kg´s reglen, som forpligter vognmændene, til at følge nogen kollektive overenskomster..
 
Færdselsstyrelsen varebils ordningen redegørelse link herunder..
 
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/247/2364399.pdf
 
I kommer til at gå  3Fs ærinde, tjek venligst Jan Villadsens  CV. han var medskyldig i Falck skandalen..
(som kostede Falck 150 millioner kr.)
 
Link til artikler og mine blogs:
 
https://www.berlingske.dk/kommentar/hummelgaard-og-fagbevaegelsen-har-sigtekornet-indstillet-paa-denne-mand
 
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/06/jan-villadsen-3-f-bruger-grove-metoder.html
 
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/05/man-har-frihed-til-at-fjolle.html
 
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/nemligcoms-svar-i-sagen.html
 
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/kre-modtager-her-mit-svar-til-dr-pa.html
 
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/vi-er-i-nemligcom-udsat-for-den.html
 
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/09/jeg-spurgte-jan-villadsen-den-26-juni.html
 
 
 
BH Leif Tullberg.
 
50 år i transport branchen og en tilfreds Nemligcom kunde..
 
Bedste  hilsen.
Leif Tullberg
Mob.+45 40646900
Leif@tullberg.me