Der går nu mindst 8 år før det bliver nemt at komme til København"
Det kan vi takke John Schmidt Andersen og Mette Thiesen for..
”Ifølge Frederikssunds borgmester, John Schmidt Andersen, sagde
kommunen i sin tid ja til brugerbetalingen, under forudsætning af at lignende
projekter rundt om i landet også fik brugerbetaling.”
*
Det er direkte usandt der findes intet belæg for påstanden,
i den indgåede aftale af 2012 i mellem byrådet og folketinget,
og heller ikke hverken i loven om Fjordforbindelsen eller i bemærkningerne til
loven,
ovennævnte finde kun i Borgmesterens & Hans Andersen hoveder, og bruges nu
som stråmand” for at kunne foretage en tallerkenvending, alene med hensynet til
det forestående kommunalvalg. LT..
*
Toget er kørt, Frederikssund må vente 5 år ekstra på grund af
borgmesteren og Hans Andersens kovending””
Jeg sætter lige link ind med aftalerne fra 2012 hvis Du/I kan finde
belæg for borgmesterens påstand”
Så sig til.
LT.
*
Link til :
Brev fra transportministen af 26-4-2012 og Frederikssund kommunes
svarbrev til transportministeren af 16-5-2012.
*
https://e-magasiner.com/vd/Brev_fra_Transportministeren_24-04-2012.pdf
https://e-magasiner.com/vd/Svarbrev_til_Transportministeren_16-05-2012.pdf
*
Opdatering fra Leif Tullberg vedr. Borgmesteren og Hans Andersen
tallerkenvending"
Hans Andersen Venstre og Borgmester John Schmidt Andersen er vendt på
en tallerken og nu går de ind for at fjerne brugerbetalingen.
Det virker underligt at Borgmesteren som har siddet i Bestyrelsen for
Fjordforbindelsen siden 2015, nu pludselig ændrer standpunkt.
På bestyrelsesmødet i FF den 8 april blev årsrapporten godkendt uden
bemærkninger fra bestyrelsen inkl. Borgmesteren.
LT.
*
( Fjordforbindelsens fornemste opgave efter indkørsel af
betalingsanlægget i 2020,er at følge loven og sørge for der kommer nok
indtægter til at servicere gælden, det går for øvrigt fint)
LT.
*
Hans Andersen og Borgmesteren var så sent som 5/6 maj på
Christiansborg, og promoverer Frederikssund Motorvejen”
Men ikke et ord om at fjerne bruger betalingen”
LT.
*
Men 10 Maj kl. 4.30 turnerer Borgmester John Schmidt Andersen på
Facebook med et indlæg,
Som er en blanding af stråmænd og Münchhausen, det bliver fulgt op af
Hans Andersen,
Som supplerer på Facebook med at samme oplæg har han arbejdet hårdt på”
LT.
*
Men åbenbart har hverken Borgmesteren eller Hans Andersen fundet det
opportunt at inddrage Byrådet, på dette tidspunkt,
Eller bestyrelsen for Fjordforbindelsen”
LT.
*
Der er tilsyneladende gået kommunevalgspanik i Borgmesteren og Hans
Andersen..
LT.
*
Dette er lagt på Johns Schmidt Andersens facebookside mandag 10 maj kl.
4.30:
(som er medlem af Fjordforbindelsens bestyrelse)
*
John Schmidt Andersen er i Frederikssund.
VÆK MED BRUGERBETALINGEN PÅ BROEN NU
Jeg har med stor glæde læst regeringens forslag til ny infrastruktur.
Brugerbetaling er ikke nævnt med et eneste ord. Så Kronprinsesse Marys
Bro skal ikke være den eneste, som er pålagt brugerbetaling.
Kompromiset om brugerbetaling på broen gik ud på, at der parallelt
ville komme andre infrastrukturprojekter med brugerbetaling. I regeringens
forslag er både Københavns havnetunnel og 3. limfjordsforbindelse uden
brugerbetaling.
JSA.
*
Det er direkte usandt der findes intet belæg for påstanden, i den
indgåede aftale af 2012 i mellem byrådet og folketinget, og heller ikke hverken
i loven om Fjordforbindelsen eller i bemærkningerne til loven, ovennævnte finde
kun i Borgmesterens & Hans Andersen hoveder, og bruges nu som stråmand” for
at kunne foretage en tallerkenvending, alene med hensynet til det forestående
kommunalvalg. LT..
"Dette er fri fantasi fra Borgmesterens side, der findes ingen
dokumentation for denne påstand"
LT.
*
Det glæder mig derfor rigtig meget, at Venstres trafikudspil indeholder
en grundig undersøgelse af brugerbetalingen set i forhold til trafikprognoser
og økonomisk holdbarhed.
Det synes jeg sådan set er rigtig fornuftigt.
Resultaterne fra Kronprinsesse Marys bro viser tydeligt at
brugerbetalingen skaber for ringe kapacitetsudnyttelse samtidig med at både
pendlere, transportbranchen og den kollektive trafik rammes skævt.
JSA.
*
( Økonomien i FF følger budgettet, Borgmesteren modtager regnskaber og
status hver måned og godkender selv do, herudover er alt vedr. FF er offentligt
tilgængeligt via FFs hjemmeside )
LT.
*
Trafiktallene og dermed trængslen er i sig selv nok til, at det må være
tydeligt for alle, at også Kronprinsessen Marys Bro bør finansieres af fællesskabet
i den ny trafikaftale.
JSA.
*
(Dette udsagn fra Borgmesteren er mod bedre vidende, kø dannelsen er
drastisk formindsket, samme med trængsel, lastbilerne kører uden om byen)
LT.
*
Mit håb og min opfordring til Folketinget er derfor, at man i forhandlingerne
tager endelig stilling til fjernelse af brugerbetalingen.
Samtidig vil jeg også opfordre til at gøre mere for støjsikringen på
den nye bro.
I infrastrukturforhandlingerne bør der findes en løsning, hvor broen og
Frederikssundsmotorvejen tilsammen kan give maksimal nytte for indbyggerne og
virksomhederne.
Hele hensigten med investeringer i transport og infrastruktur er jo at
løfte Danmark, at binde landet sammen og at øge livskvaliteten for
befolkningen. Hvis vi gør det rigtigt, kan vi også gøre fremtiden grønnere.
Lad os sammen sikre at Kronprinsesse Marys Bro kommer til sin fulde ret
sammen med færdiggørelsen af Frederikssundsmotorvejen.
Den opfordring bringer jeg til Folketinget og vil drøfte den med mine
kolleger i byrådet. Det er vigtigt at vi fortsat står sammen, så vi en gang for
alle kan få brugerbetalingen væk og færdiggjort Frederikssundsmotorvejen.
JSA.
*
Den 4 juni skrev Borgmesteren til Folketinget, ”VÆK
MED BRUGERBETALINGEN”
*
I lørdags den 26 juni skrev Borgmesteren igen til Folketinget og nu var
Motorvejen igen vigtigst”