Kære læser, her er min version af hvad der får Nemligcom uberettiget til at fremstå som skurke.
Komplekst stof som det har taget mig nogen tid at forstå, men jeg har brugt tiden fra april til nu, for at sætte mig grundigt ind i dette.
Min konklusion er at Nemligcom er oppe mod store kræfter, som ikke skyer noget middel for at nå deres mål.
Men Nemligcom har bedre forhold, og bedre afregninger end nogen anden onlinevirksomhed jeg er stødt på..
Thomas Strømholt er medlem af 3 F og er agitator for aktivistisk fagforenings politik,
Kendt for at være til stede da et konkurrerende stillads firma,
Uden 3 F overenskomst fik revet deres stillads ned.
Der bruges metoder, som ikke er værdige for den danske fagbevægelse..
Samme Thomas Strømholt er indpisker og organisator af overenskomststridige chikane demonstrationer mod Nemligcom i Brøndby.
3F har udvalgt Nemligcom til deres angreb,
(for at skaffe nye medlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer med lignende arbejdsforhold som, som 3F påstår at Amazon har”
Men det er at rette smed for bager,
Nemligcom har haft overenskomst med 3F i Brøndby i 15 år..
(midt i shitstormen opsagde 3F aftalen, angiveligt på grund chikane"
Deres begrundelse var der var for mange deltidsansatte!
Den lader vi lige stå, i den gamle aftale var deltidsansatte slet ikke nævnt.
Fagforeningen har fået for megen ukritisk taletid i medieverden,
3F/Jan Villadsen påstande bliver ikke faktatjekket.
Det er ikke første gang at 3F/Jan Villadsen er ude i et karaktermord,
Må jeg minde om ambulance selskabet Bios,
Som det lykkedes 3F/Jan Villadsen/Falck/Karsten Hønge SF at få smidt uretmæssigt ud af landet.
Men efterspillet kostede Falck 150 Mio.
I en artikel udtaler 3F Jan Villadsen sig om formodningsregel med mere, og dens påvirkningen af Nemligcom med flere.
Samt at Jan Villadsen sammenligner Nemligcom med Volt cykelbude, og Padborgsagen.
Det er helt ude i hampen..
jeg fulgt denne sag siden april:
”Regeringens reformudspil »Danmark kan mere I« indeholder en række initiativer,
Der har spredt jubelstemning i fagbevægelsen.
Regeringen vil nemlig gøre op med de såkaldt »falske selvstændige«, der arbejder under,
hvad man i fagbevægelsen betragter som u-ordnede forhold og uden overenskomst.”
(regeringen fjerner med dette tiltag med et pennestrøg ca. 30.000 selvstændige og gør dem til lønmodtagere, mod deres vilje)
Men 3F er på vildspor, Nemligcom har nu 90 vognmænd som betjener Nemligcoms kunder
Det er op til den enkelte vognmand om vognmanden vil tegne Danmarks dyreste og mest ufleksible 3F overenskomst.
Eller vognmanden vil køre efter andre overenskomster der er mere fleksible.
Eller helt være uden overenskomst, vognmanden står nemlig frit, så længe han følger 11 kg´s reglen i varebilslovgivningen.
3F/FH er i panik angiveligt på grund 3F/FH mangler medlemmer,
Til at betale fagforenings mastodontens store drifts omkostninger,
Og meget store lønninger..
3F påstår at vognmændene der betjener Nemligcom er kunstige selvstændige ?
Det harmonerer jo ikke med at de 127 vognmænd der hidtil har betjent Nemligcom har modtaget blokadetrussel fra 3F.
3F har udvalgt Nemligcom til deres angreb,
(for at skaffe nye medlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer efter lignende arbejdsforhold, som 3F påstår at Amazon har”
Det harmonerer dårligt med at 3F har overenskomst dækket Nemligcom i 15 år..
Uden en eneste sag for arbejdsretten..
Men også at medejeren af Nemligcom er en af Danmarks rigeste mænd, har nok haft stor betydning for 3F´s usympatiske angrebsstrategi.
Nemligcom er et af de mest velorganiserede og velbetalende virksomheder i Danmark”
Med en overenskomst med 3F igennem 15 år.
Der betales fra kr.29.100 til 42.000 kr.pr måned for 37 timer per uge, for lageransatte ..
Vognmændene afregnes med ca. kr. 50.000-60.000 pr. måned, for en varevogn på under 3500 kg.
Alt efter hvad tid på døgnet der køres.
Dette beløb er det højeste afregningsbeløb for varevogne under 3500 kg der kører i Dagligvare Danmark..
Det frigør mindst ca. 42.000-50.000 til chaufførløn og fortjeneste til vognmanden.
(det er rigeligt selv hvis vognmanden vælger at køre efter en overenskomst)
Virksomheden holder personer i gang, som har meget svært ved at finde fodfæste, på det danske arbejdsmarked..
Som I kan se ud af diverse artikler, er Nemligcom kommet i klemme i en fagforeningskamp/ medlemskamp mellem 3F og HK..
Med aktiv støtte fra Peter Hummelgaard.
Jeg har været i transportbranchen siden 1965,
SID, nu 3F har siden 1976 brugt trickmodellen, ved at påstå at vognmændene ikke er selvstændige..
Angiveligt for at få flere medlemmer.
Politiken har kørt en ensidig fejlbehængt kampagne, sammen med 3F rettet mod Nemligcom,
(efter 64 artikler måtte chefredaktøren gå til bekendelse, at Politiken er part i sagen)
Desværre har andre medier citeret dele af den kampagne ukritisk.
Nu topper sagen med en sviner fra Lizette Risgaard, der på basis af Politikens kampagne journalistik sammenmen ligner Nemligcom med Padborgsagen.
Nej der er panik i toppen af fagbevægelsen, deres vildt dyre organisationer, med store paladser, med mange tusinde ansatte medarbejdere.
3F med flere tegner milliondyre sponsorater.
Fagforenings bosserne har taget sammen med udvalgte arbejdsgivere til sydensol
Det kræver mange hundrede tusinde medlemmers kontingent for at betale ekstravagancen.
.
Desværre er det hele sekunderet af den røde lufthavns baron.