Kære læser, her er min
version af hvad der får Intervare/Nemligcom uberettiget til at fremstå som
skurke.
Komplekst stof som det
har taget mig nogen tid at forstå, men jeg har brugt tiden fra april til nu,
for at sætte mig grundigt ind i dette.
Min konklusion er at Intervare/Nemligcom er oppe mod store kræfter, som ikke
skyer noget middel for at nå deres mål.
Men Nemligcom/Intervare har bedre forhold, og bedre afregninger end nogen anden
onlinevirksomhed jeg er stødt på..
Thomas Strømholt er medlem af 3 F og er agitator for aktivistisk fagforenings
politik,
Kendt for at være til stede da et konkurrerende stillads firma,
Uden 3 F overenskomst fik revet deres stillads ned.
Der bruges metoder, som ikke er værdige for den danske fagbevægelse..
Samme Thomas Strømholt er indpisker og organisator af
overenskomststridige chikane demonstrationer mod Nemligcom i Brøndby.
3F har udvalgt Nemligcom til deres angreb, (for at
skaffe nye medlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer med lignende arbejdsforhold
som,
Som 3F påstår at Amazon har”
Men det er at rette smed for bager,
Nemligcom har haft overenskomst med 3F i Brøndby i 15 år..
(midt i shitstormen opsagde 3F aftalen, angiveligt på
grund af de ville have færre deltidsansatte end der var aftalt i gl. aftale)
Fagforeningen har fået
for megen ukritisk taletid i medieverden,
3F/Jan Villadsen påstande bliver ikke faktatjekket.
Det er ikke første gang at 3F/Jan Villadsen er ude i
et karaktermord,
Må jeg minde om ambulance selskabet Bios,
Som det lykkedes 3F/Jan Villadsen/Falck/Karsten Hønge SF at få smidt
uretmæssigt ud af landet.
Men efterspillet kostede Falck 150 Mio.
I en artikel udtaler 3F Jan Villadsen sig
om formodningsregel med mere,
og dens påvirkningen af Nemlig.com med flere.
Samt at Jan Villadsen sammenligner Nemligcom med Volt cykelbude,
og Padborgsagen.
Det er helt ude i hampen..
jeg fulgt denne sag siden april:
”Regeringens reformudspil »Danmark kan mere I«
indeholder en række initiativer,
Der har spredt jubelstemning i fagbevægelsen.
Regeringen vil nemlig gøre op med de såkaldt »falske selvstændige«, der
arbejder under,
hvad man i fagbevægelsen betragter som u-ordnede forhold og uden overenskomst.”
(regeringen fjerner med dette tiltag med et pennestrøg
10.000- 30.000 selvstændige og gør dem til lønmodtagere, mod deres vilje)
Men 3F er på vildspor, Nemligcom/Intervare har nu 90
vognmænd som betjener dem,
Det er op til den enkelte vognmand om vognmanden vil tegne Danmarks
dyreste og mest ufleksible 3F overenskomst.
Eller vognmanden vil køre efter andre overenskomster
der er mere fleksible.
Eller helt være uden overenskomst, vognmanden står
nemlig frit, så længe han følger 11 kg´s reglen.
3F er i panik angiveligt på grund 3F mangler
medlemmer,
Til at betale fagforening mastodontens store drifts omkostninger,
Og meget store lønninger..
3F påstår at vognmændene der betjener
Nemligcom/Intervare er kunstige selvstændige ?
Det harmonerer jo ikke med at de 127 vognmænd der
hidtil har betjent Nemligcom/Intervare har modtaget blokadetrussel fra
3F.
(når jeg skriver hidtil er det på grund af jeg har erfaret, at Nemligcom/Intervare nu har reduceret antallet af vognmænd)
3F har udvalgt Nemligcom til deres angreb,
(for at skaffe nye medlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer efter
lignende arbejdsforhold,
Som 3F påstår at Amazon har”
Men også at medejeren af Nemligcom er en af Danmarks
rigeste mænd,
Har nok haft stor betydning for 3F´s angrebsstrategi.
Nemligcom/Intervare er et af de mest velorganiserede og velbetalende virksomheder i Danmark”
Med en overenskomst med 3F igennem 15 år.
Der betales fra kr.29.100 til 42.000 kr.pr måned for 37 timer per uge, for lageransatte ..
Vognmændene afregnes med ca. kr. 50.000-60.000 pr.
måned, for en varevogn på under 3500 kg.
Dette beløb er det højeste afregningsbeløb for varevogne under 3500 kg der kører i Dagligvare Danmark..
Det frigør mindst ca. 42.000-50.000 til chaufførløn og fortjeneste til vognmanden.
(det er rigeligt selv hvis vognmanden vælger at køre efter
en overenskomst)
Virksomheden holder personer i gang, som har meget
svært ved at finde fodfæste, på det danske arbejdsmarked..
Som I kan se ud af diverse link, er Nemligcom/Intervare kommet i klemme i en fagforeningskamp/ medlemskamp mellem 3F og HK..
Med aktiv støtte fra Peter Hummelgaard.
Jeg har været i transportbranchen siden 1965,
SID, nu 3F har siden 1976 brugt trickmodellen, ved at
påstå at vognmændene ikke er selvstændige..
Angiveligt for at få flere medlemmer.
Politiken har kørt en ensidig fejlbehængt kampagne,
sammen med 3F rettet mod Nemligcom,
(efter 64 artikler måtte chefredaktøren gå til bekendelse, at Politiken er part i sagen)
Desværre har andre medier citeret dele af den kampagne ukritisk.
Politiken er medejer af transportvirksomheden DAO FOOD, som kører for Skagen food.
(med ca. 300.000 onlinekunder)
DAO FOOD operere ikke med minimums betaling til deres
vognmænd,
eller forlanger at deres vognmænd skal køre efter overenskomst.
DAO kører efter 3Fs budoverenskomsten.
Som er ca. 25-30 % billigere end 3F´s tungvognsoverenskomst, og meget mere fleksibel.
Begge firmaer er ejet af et konsortium, hvor Politiken
har den største aktiepost.
3F vil ikke accepterer at Nemligcom ´s vognmænd kører efter budoverenskomsten..-
Regeringen vil nemlig gøre op med de såkaldt »falske selvstændige«, der arbejder under,
hvad man i fagbevægelsen betragter som u-ordnede forhold og uden overenskomst.
»Wolt
og Nemlig.com vil have ret, men ingen pligter«
siger Jan Villadsen,
transportchef i 3F
Link til artikler og mine blogs:
Hummelgaard går efter
Nemligcom..
Jan Villadsen 3 F bruger
grove metoder, for at indfører forældede overenskomster"
Man har frihed til at
fjolle af: OLE P. KRISTENSEN
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/05/man-har-frihed-til-at-fjolle.html
Nemligcoms svar i sagen:
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/nemligcoms-svar-i-sagen.html
Kære modtager her mit
svar til DR, på trods af de modtager 3.7 milliarder om året,
forstår de ikke at nuancere indlæggene i P 1
Vi er i Nemligcom udsat
for den vildeste smædekampagne fra 3F,
og de er lykkedes med at få Politiken til at være deres pennefører.
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/vi-er-i-nemligcom-udsat-for-den.html
Jeg spurgte Jan Villadsen
den 26 juni på Twitter”
Hvad overenskomsten indeholdt: ca. kr. 170 pr time inkl. feriepenge, men plus
pension.
3F har udvalgt Nemligcom
til deres angreb, (for at skaffe nye fagforeningsmedlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer med lignende arbejdsforhold
som 3F påstår at Amazon levere
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/09/3f-har-udvalgt-nemligcom-til-deres.html
Regeringens nye
reformudspil »Danmark kan mere I« indeholder initiativer,
der vil gøre op med virksomheders brug af »falske selvstændige«
såsom Wolt-bude og chauffører hos Nemlig.com. Og fagbevægelsen jubler.
Har den igen fået en ven i regeringen? Pilestræde spørger
fagforeningsformand Jan Villadsen.
Pengestærke konkurrenter
lugter blod, mens Nemligcom forsøger at parere kugleregnen fra regeringen og
3F.
Men kunderne handler fortsat livligt hos onlinesupermarkedet, som fastholder
sin markedsandel, siger topchefen.
Coop er ude med falsk markedsføring vedr. deres
overenskomstforhold, de praler endda med,
at hos dem er der orden i overenskomstforholdene ,men de glemmer at det var
først efter at Jan Villadsen/3F
Havde truet Coop med at ”afsløre” at de vognmænd som
udførte Coops varetransport kun blev afregnet kr. 190 pr time.
Det er eksorbitant for lidt, hvis vognmændene skal
afregne deres chauffører efter 3Fs transport overenskomst..
Som for øvrigt er aftalt til først at starte hos Coop
i 2022..
Siden april hvor jeg blev opmærksom på kampagnen mod
Nemligcom/Intervare.
Har jeg talt med
vognmænd,chauffører,direktører,fagforeningspersoner,arbejdsgiverpersoner,
Brancheforeningspersoner,
Politikere, personer på Københavns rådhus,
folketingsmedlemmer, dagbladsredaktører, journalister,
TV & radiojournalister.
Jeg har brugt aktørernes hjemmesider, herunder
mødedagsordner, socialemedier,
interne og eksterne regler med mere.
Jeg har løbende indhentet, aktindsigter.
Jeg har erfaring fra 50 år i transports branchen,
Hvor jeg har trukket på gamle forbindelser..
BH Leif Tullberg.
50 år i transport branchen og en tilfreds nemlig.com
kunde.