Kære læser, Politiken og 3F´s /Jan Villadsens udføre en propaganda hetz mod Nemligcom, som der ikke er belæg for.
Jeg har prøvet at få mine synspunkter optaget både hos dagblade og andre, det virker som om at ingen vil bringe den anden side af mønten.
DE 5 største dagblade er medejere af Dao, samt Dao Food som er en stor distributions konkurrent til Nemligcom.
Fagforeningerne har fået for stor magt”
Jeg har læst en artikel i Berlingske vedr. 3F Jan Villadsen, samt formodningsregel med mere og dens påvirkningen af Nemlig.com med flere,
jeg
fulgt denne sag længe:
”Regeringens
reformudspil »Danmark kan mere I« indeholder en række initiativer, der har
spredt jubelstemning i fagbevægelsen. Regeringen vil nemlig gøre op med de
såkaldt »falske selvstændige«, der arbejder under, hvad man i fagbevægelsen
betragter som u-ordnede forhold og uden overenskomst.”
Ovennævnte er et citat fra en Berlingskes artikel.
(for at skaffe nye medlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer efter lignende arbejdsforhold,
som 3F påstår at Amazon har”
Men også at medejeren af Nemligcom, som er en
af Danmarks rigeste mænd, har nok haft stor betydning for 3F´s angrebsstrategi.
Nemligcom er et af de mest velorganiserede og
velbetalende virksomheder i Danmark”
Der betales fra kr.29.100 til 42.000 kr.pr måned for
37 timer per uge, for lageransatte ..
Vognmændene afregnes med ca. kr. 50.000-60.000 pr.
måned, for en varevogn på under 3500 kg. alt efter hvad tid på døgnet der køres.
Dette beløb er det højeste afregningsbeløb for
varevogne under 3500 kg der kører i Danmark..
Virksomheden holder personer i gang, som har meget svært
ved at finde fodfæste, på det danske arbejdsmarked..
Som I kan se ud af diverse link, er Nemlig.com kommet
i klemme i en fagforeningskamp/ medlemskamp mellem 3F og HK..
Jeg har været i transportbranchen siden 1965,
SID,
nu 3F har siden 1976 brugt trickmodellen, ved at påstå at vognmændene ikke er selvstændige..
Selv 26 år efter DSV´s stiftelse, prøvede de stadig at bruge mafia lignende metoder.
Men det lykkedes heldigvis ikke...
Politiken er medejer af transportvirksomheden DAO & DAO Food, sammen med flere andre bladhuse, DAO Food kører for Skagen food, som ikke har biler selv.
(Skagen Food har ca. 300.000 onlinekunder)
3F har kun overenskomst med DAO der kører med aviser og pakker.(budoverenskomsten)
(som er ca. 30 % billigere end 3F´s tungvognsoverenskomst, og meget mere fleksibel)
(eller skabe en onlineoverenskomst der er tilpasset 2021 ).
Der findes ingen lovgivning i Danmark der forpligter vognmænd som køre med biler under 3500 kg,
Efter 11 kg´s reglen, til at følge de kollektive overenskomster..
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/247/2364399.pdf
Bladhusene kommer til at gå
3Fs ærinde, tjek venligst Jan Villadsens CV. han var medskyldig i
Falck skandalen..(som kostede Falck 150 millioner kr.)
Link til artikler og mine blogs:
Lars Weiss er leveringsdygtig i stråmænd:
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/05/man-har-frihed-til-at-fjolle.html
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/nemligcoms-svar-i-sagen.html
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/vi-er-i-nemligcom-udsat-for-den.html
BH Leif Tullberg.
50 år i transport branchen og en tilfreds nemlig.com kunde.