tirsdag den 18. oktober 2022

Peter Christensen kalder sig på Facebook Peter Christen PC og forlod Venstre som en bitter mand”

 

Her har vi en meget selvoptaget hævngerrig mand, der pudsigt nok støtter de røde,
I sagen om Lars Findsen,

Men se hvem han arbejder for nu, så hænger det måske bedre sammen.

Peter Christensen kalder sig på Facebook Peter Christen PC og forlod Venstre som en bitter mand”

(men meget selvoptaget mand)

Nu er Peter Christensen gået til de røde, det forklarer måske hans mærkelige indlæg om Lars Findsen,
Som angiveligt er blevet et offer for den røde magt elite.

Det er godt nok groft syv år efter samarbejdes ophør, at komme på banen og kalde Lars Findsen for doven.

Men det er bedre end at være selvoptaget & uduelig. 

Ved Folketingsvalget i 2015 opnåede Christensen ikke genvalg,

Peter Christensen sad i Folketinget for Venstre fra 2001 til 2015.
Her har han blandt andet været skatteminister,

og da Carl Holst forlod posten som forsvarsminister i 2015,

Overtog Peter Christensen hans plads samt ministerposten for nordisk samarbejde

 Peter Christensen har fra 1. april kunne sætte sig i stolen som økonomidirektør i Refshaleøens Ejendomsselskab.

Det skriver Børsen.

Han har tidligere siddet på posten som sekretariatschef i samme selskab og forklarer til avisen,
at det nye job byder på ansvar for hele økonomien som den daglige drift og årsregnskaber.

Refshaleøens Ejendomsselskab er ejet af pensionsselskaberne

Sampension, PKA, PFA, Pensam samt Lønmodtagernes Dyrtidsfond 

Se profil for Peter Christensen:

Økonomidirektør at Refshaleøens Ejendomsselskab A/S

Er i dag blevet udnævnt som bestyrelsesformand for Danske Spil af Finansminister Nicolai Wammen. Jeg er stolt over den tillid som Regeringen udviser mig, og det er et stort privilegium at medvirke til at sikre det økonomiske fundament under hele Danmarks sports- og foreningsliv. Et foreningsliv som jeg selv har mærket værdien af som både barn og ung. Danske Spil har samtidig en vigtig samfundsrolle i fortsat at sikre et balanceret og ansvarligt spillemarked i Danmark.

Jeg glæder mig til arbejdet siger Peter Christensen PC.. 

Jeg har vedhæftet hans Facebook opslag, som du/I nok kender.. 

”Når man læser Lars Findsens bog står det klart, at her har vi at gøre med en mand, der ikke sætter sit lys under en skæppe. Findsen er for klog til at synge som R Kelly: I'm the worlds greatest, men budskabet er det samme, bare pakket ind i jovialitet, festlighed og antydninger.

Sagen har fra starten været umådelig dårligt håndteret af regeringen og undervejs er der kommet detaljer frem om processen der både er kritisable og nogle dybt rystende. Sagen har skadet vores efterretningstjeneste og det burde have været forhindret og jeg/man savner forklaringer på roderiet. MEN sagen dækkes også kun fra en side, nemlig den kommunikerende side, myndighederne kan og skal ikke deltage i kommunikation når der pågår en retssag. Senest er den kommunikerende side så blevet suppleret af Lars Findsen selv, der danser rundt om sagens mange mærkværdige aspekter, men holder sig fra sagens egentlige kerne, som jeg forstår handler om, at Findsen lækkede fortrolige oplysninger til 2 jounalister og altså ikke kun til sin mor og bror, som der fokuseres meget på. Dette forhold behandles selvsagt ganske let eller slet ikke af de fleste medier, da de ikke vil save den gren over, som de selv lever af, nemlig at folk snakker. Heldigvis skal domstolene dømme endeligt i sagen og de lader sig ikke påvirke af den megen støj rundt om sagen og derfor skal ingen blive overraskede hvis det ender med domsfældelse af Lars Findsen for brud på sin tavshedspligt og sådan skal det være, kan man ikke holde sin mund, så må straffen falde.

I sin bog skriver Lars Findsen, at han selv finder på at skulle have stillingen som FE chef, da jeg fyrede ham som departementschef, det er sandt og jeg kan også bekræfte at det ikke var min ide at han skulle flyttes til FE, det kunne aldrig have faldet mig ind og jeg talte meget imod skiftet, men sådan ville statsministeriets departementschef det - desværre.”



Bedste  hilsen.

Leif Tullberg

50 år i Venstre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar