Til: 'forbrugerombudsmanden@forbrugerombudsmanden.dk'
Emne: Klage over falsk markedsføring fra Coop via annoncer i DSB ud og
se september.
Til
modtager, jeg vil gerne have kvittering for modtagelsen af min klage.
Coop
levere falsk markedsføring:
De hævder at varer leveret fra Coop foregår efter overenskomst med 3F og med
egne biler, det er falskt.
https://ipaper.ipapercms.dk/DSB/udogse/2021/ud-se-september-2021/?page=8
Det er først fra 1/1/
2022 at 3F overenskomsten med Coop er gældende,
Mig bekendt har Coop ikke købt biler og ansat chauffører endnu…
(det bekræftes af Coop i citat fra 3Fs fagblad)
Men forsætter med ind lejede
vognmænd, hvor Coop ikke har mulighed for at kontrollere om det foregår efter
3Fs overenskomst.
Det fremgår af annoncen at
nu er det muligt at få levet vare på ordentlige vilkår, det passer ikke aftalen
er først gældende fra 1/1/2022
Læseren vil få det indtryk at nu levere Coop vare med
egne chauffører, men med overenskomst med 3F.
Underforstået at der er
andre der ikke gør det samme..
Citat fra 3Fs fagblad:
Coop foretrækker egne chauffører
Hos Coop mener man, at det er
vigtigt, at digitaliseringen i detailhandelen også sker efter den danske model,
der sikrer ordnede forhold for medarbejderne.
- Vores salg er steget så
meget det seneste år, at vi bedre er i stand til at forudse efterspørgslen.
Derfor vil vi gerne gå over til at have vores egne chauffører, som kan sikre
kunderne den bedste oplevelse, når de får varer fra Coop.dk Mad, siger
administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen.
Overenskomsten træder i kraft 1. juli 2021. Men der er aftalt en
overgangsordning, hvor Coop løbende hjemtager chaufførarbejdet, med start 1.
januar 2022 og afslutning 1. juli 2022.
https://fagbladet3f.dk/artikel/coop-og-3f-indgaar-chauffoer-overenskomst
Desværre kun forbrugerombudsmanden ikke afse tid til at behandle denne sag, hvor Coop som er største danske medlemsejede supermarked med 1.9 Mio mellemmer,
Angiveligt har leveret falsk markedsføring..
Kære Leif Tullberg
Tak for din seneste henvendelse af 6. oktober 2021.Forbrugerombudsmanden modtager over ca. 7.000
henvendelser om året. Hvor gerne vi end ville, har vi ikke ressourcer til at
tage alle henvendelser op til behandling.
Vi må desværre fastholde vores svar til dig om, at vi ikke kan tage din
henvendelse op til behandling.
Vi kan oplyse, at Forbrugerombudsmanden ikke er forpligtet til at behandle alle
klager, som vi modtager. Det følger af § 1, stk. 1, 2. pkt. i bekendtgørelse
nr. 1249 af 25. november 2014 om regler for Forbrugerombudsmandens virksomhed.
Med venlig hilsen
Ingen kommentarer:
Send en kommentar