tirsdag den 19. oktober 2021

Læseren vil få det indtryk at nu levere Coop online dagligvare med egne chauffører, men med overenskomst med 3F.

 


Til: 'forbrugerombudsmanden@forbrugerombudsmanden.dk'
Emne: Klage over falsk markedsføring fra Coop via annoncer i DSB ud og se september.

 

Til modtager, jeg vil gerne have kvittering for modtagelsen af min klage.

Coop levere falsk markedsføring:
De hævder at varer leveret fra Coop foregår efter overenskomst med 3F og med egne biler, det er falskt.

https://ipaper.ipapercms.dk/DSB/udogse/2021/ud-se-september-2021/?page=8

 

Det er først fra 1/1/ 2022  at 3F overenskomsten med Coop er gældende,
Mig bekendt har Coop ikke købt biler og ansat chauffører endnu…
(det bekræftes af Coop i citat fra 3Fs fagblad)

Men forsætter med ind lejede vognmænd, hvor Coop ikke har mulighed for at kontrollere om det foregår efter 3Fs overenskomst.

Det fremgår af annoncen at nu er det muligt at få levet vare på ordentlige vilkår, det passer ikke aftalen er først gældende fra 1/1/2022  

 

Læseren vil få det indtryk at nu levere Coop vare med egne chauffører, men med overenskomst med 3F.

Underforstået at der er andre der ikke gør det samme..

Citat fra 3Fs fagblad:

Coop foretrækker egne chauffører

Hos Coop mener man, at det er vigtigt, at digitaliseringen i detailhandelen også sker efter den danske model, der sikrer ordnede forhold for medarbejderne.

 

- Vores salg er steget så meget det seneste år, at vi bedre er i stand til at forudse efterspørgslen. Derfor vil vi gerne gå over til at have vores egne chauffører, som kan sikre kunderne den bedste oplevelse, når de får varer fra Coop.dk Mad, siger administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen.

 

Overenskomsten træder i kraft 1. juli 2021. Men der er aftalt en overgangsordning, hvor Coop løbende hjemtager chaufførarbejdet, med start 1. januar 2022 og afslutning 1. juli 2022.

 

https://fagbladet3f.dk/artikel/coop-og-3f-indgaar-chauffoer-overenskomst

Desværre kun forbrugerombudsmanden ikke afse tid til at behandle denne sag, hvor Coop som er største danske medlemsejede supermarked med 1.9 Mio mellemmer,
Angiveligt har leveret falsk markedsføring..   

Kære Leif Tullberg 

Tak for din seneste henvendelse af 6. oktober 2021.Forbrugerombudsmanden modtager over ca. 7.000 henvendelser om året. Hvor gerne vi end ville, har vi ikke ressourcer til at tage alle henvendelser op til behandling.
Vi må desværre fastholde vores svar til dig om, at vi ikke kan tage din henvendelse op til behandling.

Vi kan oplyse, at Forbrugerombudsmanden ikke er forpligtet til at behandle alle klager, som vi modtager. Det følger af § 1, stk. 1, 2. pkt. i bekendtgørelse nr. 1249 af 25. november 2014 om regler for Forbrugerombudsmandens virksomhed.

 

Med venlig hilsen

Leif@tullberg.me












Ingen kommentarer:

Send en kommentar