Kære læser, Københavns
Kommunes CSR afd. har leveret en falsk påstand, for at fremme en ideologisk
kamp på Københavns Rådhus.
Dette bilag har to udvalg lagt til grund i deres vurdering af tvisten med
intervare..(PDF CSR enhedens uddybende beskrivelse vedr. Intervare)
Hvis du scroller vil du se mit svar her til morgen til et folketingsmedlem..
Københavns
Kommunes CSR. Afdeling har vildledt, Borgerrepræsentationen, Sundheds og
omsorgsudvalget, Socialudvalget”
I den indstilling som har dannet grundlag,
for de meget
alvorlige beslutningerne som Københavns kommune,
Har truffet i tvisten med Intervare.
Kære læser, først tog det
lidt tid at få fat i den meget interessante PDF, som er indstillingen fra CSR
afd. Københavns kommune(findes længere nede)
Til
Socialudvalget og Sundheds og Omsorgsudvalget, samt Borgerrepræsentationen i
Københavns Kommune.
Vedr. tvisten med imellem Københavns Kommune & /Intervare som leverer
dagligvare til 2300 visiterede ældre borgere hver uge.
Angiveligt er indstillingen vedr. dette til udvalgene
og Borgerrepræsentationen”
”Ikke korrekt”
Link til PDF:
CSR
Enhedens uddybbende beskrivelse vedr. Intervare
Vedr. Hvad der er gældende overenskomst for de
chauffører, der kører varebiler som ansatte.
”For så vidt angår Budoverenskomsten, så er denne indgået
til regulering af avisbudenes arbejde,
hvilket ikke kan sammenlignes med udbringning af dagligvarer. .
Dansk Erhverv og 3F har – som
overenskomstparter i Budoverenskomsten - endvidere for nyligt underskrevet en
fælles erklæring om, at Budoverenskomsten ikke kan anvendes til andre typer af
udbringning end avisdistribution”
Ovennævnte har KK´S CSR afd.
Brugt i deres indstilling til: Borgerrepræsentationen, Sundheds og
omsorgsudvalget, Socialudvalget”
Men der findes ikke et
protokollat, med det indhold som er beskrevet af CSR afd. i deres indstilling
til:
Borgerrepræsentationen, Sundheds og omsorgsudvalget, Socialudvalget”
Det
er jo ganske væsentligt at den indstilling som både udvalgene og
Borgerrepræsentationen,
Har lagt til grund for deres meget alvorlige beslutninger ikke er korrekt.
(PDF i form af link længere nede i teksten)
Herunder er hele teksten fra ”indstillingen” vedr. bud
overenskomsten:
Hvilket
overenskomst skal lægges til grund for beregningerne?
Arbejdsklausulen indeholder et krav om, at
referenceoverenskomsten
skal være en landsdækkende overenskomst for ”arbejde af
samme art”,
som det arbejde, kontrollen vedrører.
Intervare gør gældende, at beregningerne skal foretages
efter Bud overenskomsten indgået mellem Danske Mediers Arbejdsgiverforening
(en del af Dansk Erhverv) og 3F Fagligt Fælles Forbund, eller efter Industriens
Overenskomst indgået mellem Dansk Industri og CO-industri.
CSR-enheden bemærker i den forbindelse,
at chaufførarbejdet ikke kan sammenlignes med industrielt arbejde, hvorfor
Industriens Overenskomst ikke lever op til arbejdsklausulens krav om ”arbejde
af samme art”.
For så vidt angår Budoverenskomsten, så
er denne indgået til regulering af avisbudenes arbejde, hvilket ikke kan
sammenlignes med udbringning af dagligvarer. Dansk Erhverv og 3F har – som
overenskomstparter i Budoverenskomsten - endvidere for nyligt underskrevet en
fælles erklæring om, at Budoverenskomsten ikke kan anvendes til andre typer af
udbringning end avisdistribution. Budoverenskomsten lever derfor heller ikke op
til arbejdsklausulens krav om ”arbejde af samme art”.
jeg opfatter ovennævnte
som et falsum fra CSR afdelingen.
og det omhandler kun forholdet vedr.
Danske mediers indtræden i Dansk erhverv.
Dette protokollat indeholder ikke det ovennævnte citat”
Kontakt Dansk erhverv for bekræftelse.
(tidligere
Danske Mediers Arbejdsgiverforening som nu er på vej ind i DE).
Citatet er en hjørnesten i argumentationen omkring vognmændene,
Hvor CSR afd. påstår at
vognmændene er chauffører...
Intervare, fastholder at de
er vognmænd.
Link til korrespondancen med Borgmester Sisse Marie Welling:
Svar
på henvendelse af 18. og 30. september
Svar
på henvendelse af 25. september
Jeg kan tilføje at en chauffør, kan normalt ikke købe en varebil til kr. 300.000
Men bemærk at den 7 okt. På borgerrepræsentants-mødet savede Lars Weiss Mia Allerslev midt over for åben tæppe.
(lidt pudsig at referatet fra mødet ikke findes på
KK´s hjemmeside)
Men der finde link til streaming af mødet:
https://kk.kommune-tv.dk/watch/5514/293
Social Borgmester Mia Allerslev havde forsøgt at få administrations
direktørens tilladelse til at gå uden for huset,
for at få ekstern rådgivning og juridisk hjælp til vurdering af indstillingen
fra CSR afd. det fik hun først lov til 24 timer før mødet den 7 okt.
Men der det var for sent.
Jeg har erfaret at Københavns Kommune vil hæve
kontrakten med Intervare den 1 nov.
Jeg har erfaret at det er Lars Weiss, der er tovholder på karaktermordet på Intervare, samt kontakt til 3F ??
Ring hvis du vil have noget uddybet..40646900
Ps.
(der er meget stor
forskel på 3F´s Tungvogns-overenskomst og 3F´s Budoverenskomst.)
Men det giver ingen
mening at en ung mand der lige har fået kørekort skal afregnes med ca. kr.
40.500* pr måned,
Det samme som en
chauffør der kører med en 60 tons lastbil. Efter 3´Fs dyre
Tungvognsoverenskomst
En bud chauffør
afregnes med ca. kr. 30.000* pr måned, efter budoverenskomsten..
For øvrigt er der flere
afgørelser igennem årene, der giver transportvirksomheder medhold i at de kan
kører dagligvare, pakker, almindeligt-gods, samt aviser, blade, magasiner, i
henhold gældende budoverenskomst 2000-2023 i mellem Dansk Erhverv og 3.F
*inkl. sociale omkostninger..
Bedste
hilsen.
Leif
Tullberg
Mob.+45
40646900
Kun
ved at fortælle om hændelserne, kan der blive gjort noget ved det.
Vi
kan alle blive bedre, nogen skal bare fortælle os det..-oJ
Kære folketingsmedlem,
Først
tak for du gav dig tid og svare”
Det
er en kompleks sag ,men lad mig lige rette et par misforståelser:
1.
Der
er ikke tale om chauffører, men selvstændige vognmænd .
2.
Selv
om den nu så moderne” formodnings teori skulle nyde fremme,
Kan
jeg nu fortælle at der har ud af 6000 dage været sygeafløsere på i 15 % af dagene.
3.
Mit
sigte er at vise ,at Intervare / Nemligcom er kommet i klemme i mellem to
fagforbund, Nemlig
HK contra 3F.
Nemlig har indgået overenskomst med HK på Nemlig´s nye grønne lager på 40.000 m2 I Aarhus.
4.
Der
er en voldgift i mellem de 2 forbund den 15 november der vil afklare hvem der
har ret til at tegne overenskomst.
5.
Læg venligst mærke til at Nemlig ikke frit” selv kan bestemme hvem de vil tegne
overenskomst med.
6.
Jeg
skal lige forstå”
Mener du det er i orden CSR afd. har leveret et meget afgørende bilag,
Der er lodret forkert i en sag, hvor to politiske udvalgs medlemmer,
Skal træffe beslutning, om at afbryde samarbejdet med intervare ?
Man gøre sig klart at KK´s åbenlyse ideologiske krig,
Har skadet intervares
branding meget..
7.Jeg
har tidligere redegjort for at Nemlig / Intervare er dem der afregner bedst
for varebiler under 3500 kg..i hele Danmark
8.
Indsat
sikkert link til min blog med yderligere oplysninger..:
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/10/falske-selvstndige-og-udtrykker.html
Her
er endnu et link til min blog, hvor du kan følge hele forløbet, håber ikke du
er stået af nu.
10.
Kære
Folketingsmedlem hvis du er med hertil, vil jeg sige at jeg har stor respekt
for din indsats i folketinget”
Desuagtet
at vi står hver sit sted politisk, det er sigende for dig, at du giver dig tid
at svare 1000 tak for det..
Kære
Folketingsmedlem,
Jeg
skal lige forstå”
Mener
du stadig at det er i orden CSR afd. har leveret et meget afgørende bilag,
Der
er lodret forkert i en sag, hvor to politiske udvalgs medlemmer,
Skal
træffe alvorlig beslutning om at afbryde samarbejdet med intervare ?
Man
skal gøre sig klart at KK´s åbenlyse ideologiske krig, har skadet intervares
branding mega meget..
Bedste
hilsen.
Leif
Tullberg
Mob.+45
40646900
Fra: Inga Place [mailto:LH6R@kk.dk]
Sendt: 12. oktober 2021 08:52
Til: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare
Kære Leif Tullberg
Jeg er nu opmærksom på at få vedhæftet bilaget til svar på
henvendelserne af 18. og 30 september 2021.
Jeg har ligeledes forsøgt at sende via eboks i stedet, men
det lykkedes ikke at få bilaget med, så det skal du blot se bort fra.
Håber du nu modtager det hele nu (3 dokumenter er vedhæftet
i alt) ellers må du endelig skrive igen.
Med
venlig hilsen
Inga
Place
Sekretær for borgmester og direktion
Borgmester- og Udvalgsbetjening
_________________________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Center for Ledelse og Kommunikation
Rådhuspladsen
1, 1. sal, , værelse 90
1550 København V
Telefon 3366 2381
Mobil 2444 7773
E-mail lh6r@kk.dk
EAN 5798009290304
Fra: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Sendt: 12. oktober 2021 07:27
Til: Inga Place <LH6R@kk.dk>
Cc: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare
Kære Inga Place,
Jeg mangler stadigvæk
bilagene..
Kære Borgmester Sisse
Marie Welling,
Tak for svar, men de
omtalte bilag var ikke med.
Bedste
hilsen.
Leif
Tullberg
Mob.+45
40646900
Fra: Inga Place [mailto:LH6R@kk.dk]
Sendt: 7. oktober 2021 15:47
Til: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare
Kære Leif Tullberg.
Jeg prøver at fremsende på ny.
Med
venlig hilsen
Inga
Place
Sekretær for borgmester og direktion
Borgmester- og Udvalgsbetjening
_________________________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Center for Ledelse og Kommunikation
Rådhuspladsen
1, 1. sal, , værelse 90
1550 København V
Telefon 3366 2381
Mobil 2444 7773
E-mail lh6r@kk.dk
EAN 5798009290304
Fra: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Sendt: 7. oktober 2021 15:24
Til: Inga Place <LH6R@kk.dk>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare
Kære Borgmester Sisse
Marie Welling,
Tak for svar, men de
omtalte bilag var ikke med.-oJ
Bedste
hilsen.
Leif
Tullberg
Mob.+45
40646900
Fra: Inga Place [mailto:LH6R@kk.dk]
Sendt: 7. oktober 2021 14:58
Til: leif@tullberg.me
Emne: Svar på henvendelser vedrørende Intervare
Kære Leif Tullberg
På vegne af Sundheds- og Omsorgsborgmester Sisse Marie
Welling sender jeg vedhæftede et svar på dine henvendelser af 18.
og 30. september samt et svar på din henvendelse af 25. september 2021.
Med
venlig hilsen
Inga
Place
Sekretær for borgmester og direktion
Borgmester- og Udvalgsbetjening
_________________________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Center for Ledelse og Kommunikation
Rådhuspladsen
1, 1. sal, , værelse 90
1550 København V
Telefon 3366 2381
Mobil 2444 7773
E-mail lh6r@kk.dk
EAN 5798009290304
Hvordan har jeg gjort”
Siden april hvor jeg
blev opmærksom på kampagnen/shitstormen, mod Intervare.
Har jeg talt med
vognmænd,chauffører,direktører,fagforeningspersoner,arbejdsgiverpersoner,
Brancheforeningspersoner,
Politikere, personer på
Københavns rådhus, folketingsmedlemmer, dagbladsredaktører, journalister,
TV &
radiojournalister.
Jeg har brugt
aktørernes hjemmesider, herunder mødedagsordner, sociale medier,
interne og eksterne
regler med mere.
Jeg har løbende
indhentet, aktindsigter.
Hvor jeg har trukket på
gamle forbindelser branchen..
Ingen kommentarer:
Send en kommentar