lørdag den 30. oktober 2021

Kære læser, Københavns Kommunes CSR afd. har leveret en falsk påstand, for at fremme en ideologisk kamp på Københavns Rådhus.

 

 

Kære læser, Københavns Kommunes CSR afd. har leveret en falsk påstand, for at fremme en ideologisk kamp på Københavns Rådhus.
Dette bilag har to udvalg lagt til grund i deres vurdering af tvisten med intervare..(PDF CSR enhedens uddybende beskrivelse vedr. Intervare)

Hvis du scroller vil du se mit svar her til morgen til et folketingsmedlem..


Københavns Kommunes CSR. Afdeling har vildledt, Borgerrepræsentationen, Sundheds og omsorgsudvalget, Socialudvalget”

I den indstilling som har dannet grundlag,
for de meget alvorlige beslutningerne som Københavns kommune,
Har truffet i tvisten med Intervare.
 

Kære læser, først tog det lidt tid at få fat i den meget interessante PDF, som er indstillingen fra CSR afd. Københavns kommune(findes længere nede)

Til Socialudvalget og Sundheds og Omsorgsudvalget, samt Borgerrepræsentationen i Københavns Kommune.
Vedr. tvisten med imellem Københavns Kommune & /Intervare som leverer dagligvare til 2300 visiterede ældre borgere hver uge.

Angiveligt er indstillingen vedr. dette til udvalgene og Borgerrepræsentationen”
”Ikke korrekt”   

Link til PDF:

CSR Enhedens uddybbende beskrivelse vedr. Intervare

Vedr. Hvad der er gældende overenskomst for de chauffører, der kører varebiler som ansatte. 

”For så vidt angår Budoverenskomsten, så er denne indgået til regulering af avisbudenes arbejde,
hvilket ikke kan sammenlignes med udbringning af dagligvarer. .

Dansk Erhverv og 3F har – som overenskomstparter i Budoverenskomsten - endvidere for nyligt underskrevet en fælles erklæring om, at Budoverenskomsten ikke kan anvendes til andre typer af udbringning end avisdistribution”
Ovennævnte har KK´S CSR afd.
Brugt i deres indstilling til: Borgerrepræsentationen, Sundheds og omsorgsudvalget, Socialudvalget”

Men der findes ikke et protokollat, med det indhold som er beskrevet af CSR afd. i deres indstilling til:
Borgerrepræsentationen, Sundheds og omsorgsudvalget, Socialudvalget”

Det er jo ganske væsentligt at den indstilling som både udvalgene og Borgerrepræsentationen,
Har lagt til grund for deres meget alvorlige beslutninger ikke er korrekt.  
(PDF i form af link længere nede i teksten)

Herunder er hele teksten fra ”indstillingen” vedr. bud overenskomsten:

Hvilket overenskomst skal lægges til grund for beregningerne?

Arbejdsklausulen indeholder et krav om, at referenceoverenskomsten

skal være en landsdækkende overenskomst for ”arbejde af samme art”,

som det arbejde, kontrollen vedrører.

Intervare gør gældende, at beregningerne skal foretages efter Bud overenskomsten indgået mellem Danske Mediers Arbejdsgiverforening
(en del af Dansk Erhverv) og 3F Fagligt Fælles Forbund, eller efter Industriens Overenskomst indgået mellem Dansk Industri og CO-industri.

CSR-enheden bemærker i den forbindelse, at chaufførarbejdet ikke kan sammenlignes med industrielt arbejde, hvorfor Industriens Overenskomst ikke lever op til arbejdsklausulens krav om ”arbejde af samme art”.

For så vidt angår Budoverenskomsten, så er denne indgået til regulering af avisbudenes arbejde, hvilket ikke kan sammenlignes med udbringning af dagligvarer. Dansk Erhverv og 3F har – som overenskomstparter i Budoverenskomsten - endvidere for nyligt underskrevet en fælles erklæring om, at Budoverenskomsten ikke kan anvendes til andre typer af udbringning end avisdistribution. Budoverenskomsten lever derfor heller ikke op til arbejdsklausulens krav om ”arbejde af samme art”.

jeg opfatter ovennævnte som et falsum fra CSR afdelingen.

Jeg har erfaret at der kun findes et protokollat i mellem 3F & Dansk Erhverv,
og det omhandler kun forholdet vedr.
Danske mediers indtræden i Dansk erhverv.
Dette protokollat indeholder ikke det ovennævnte citat”   

Kontakt Dansk erhverv for bekræftelse.
(tidligere Danske Mediers Arbejdsgiverforening som nu er på vej ind i DE).

Citatet er en hjørnesten i argumentationen omkring vognmændene,

Hvor CSR afd. påstår at vognmændene er chauffører...

Intervare, fastholder at de er vognmænd.

Link til korrespondancen med Borgmester Sisse Marie Welling:

Svar på henvendelse af 18. og 30. september

Svar på henvendelse af 25. september

Jeg kan tilføje at en chauffør, kan normalt ikke købe en varebil til kr. 300.000  

 Det hele er en forlængelse af Regeringens & 3F´s formodningsstrategi for at gøre alle små selvstændige til Lønmodtagere..

Men bemærk at den 7 okt. På borgerrepræsentants-mødet  savede Lars Weiss Mia Allerslev midt over for åben tæppe.

(lidt pudsig at referatet fra mødet ikke findes på KK´s hjemmeside)

Men der finde link til streaming af mødet: 

https://kk.kommune-tv.dk/watch/5514/293


Social Borgmester Mia Allerslev havde forsøgt at få administrations direktørens tilladelse til at gå uden for huset,
for at få ekstern rådgivning og juridisk hjælp til vurdering af indstillingen fra CSR afd. det fik hun først lov til 24 timer før mødet den 7 okt.
Men der det var for sent.

Jeg har erfaret at Københavns Kommune vil hæve kontrakten med Intervare den 1 nov.

Jeg har erfaret at det er Lars Weiss, der er tovholder på karaktermordet på Intervare, samt kontakt til 3F ??

 Du kan følge min mailkorrespondance med Københavns Kommune her under 

Ring hvis du vil have noget uddybet..40646900

Ps.

(der er meget stor forskel på 3F´s Tungvogns-overenskomst og 3F´s Budoverenskomst.)

Men det giver ingen mening at en ung mand der lige har fået kørekort skal afregnes med ca. kr. 40.500* pr måned,

Det samme som en chauffør der kører med en 60 tons lastbil. Efter 3´Fs dyre Tungvognsoverenskomst  

En bud chauffør afregnes med ca. kr. 30.000* pr måned, efter budoverenskomsten..

 

For øvrigt er der flere afgørelser igennem årene, der giver transportvirksomheder medhold i at de kan kører dagligvare, pakker, almindeligt-gods, samt aviser, blade, magasiner, i henhold gældende budoverenskomst 2000-2023 i mellem Dansk Erhverv og 3.F

 

*inkl. sociale omkostninger..

 

Bedste  hilsen.

Leif Tullberg

Mob.+45 40646900

Leif@tullberg.me

 

Kun ved at fortælle om hændelserne, kan der blive gjort noget ved det.

Vi kan alle blive bedre, nogen skal bare fortælle os det..-oJ


Kære folketingsmedlem,

Først tak for du gav dig tid og svare”

Det er en kompleks sag ,men lad mig lige rette et par misforståelser:

1.
Der er ikke tale om chauffører, men selvstændige vognmænd .
2.
Selv om den nu så moderne” formodnings teori skulle nyde fremme,
Kan jeg nu fortælle at der har ud af 6000 dage været sygeafløsere på i 15 % af dagene.
3.
Mit sigte er at vise ,at Intervare / Nemligcom er kommet i klemme i mellem to fagforbund, Nemlig HK contra 3F.
Nemlig har indgået overenskomst med HK på Nemlig´s nye grønne lager på 40.000 m2  I Aarhus.
4.
Der er en voldgift i mellem de 2 forbund den 15 november der vil afklare hvem der har ret til at tegne overenskomst.
5.
Læg venligst mærke til at Nemlig ikke frit” selv kan bestemme hvem de vil tegne overenskomst med.
6.
Jeg skal lige forstå”
Mener du det er i orden CSR afd. har leveret et meget afgørende bilag,
Der er lodret forkert i en sag, hvor to politiske udvalgs medlemmer,
Skal træffe beslutning, om at afbryde samarbejdet med intervare ?
Man gøre sig klart at KK´s åbenlyse ideologiske krig,
Har skadet intervares branding meget.. 

7.Jeg har tidligere redegjort for at Nemlig / Intervare er dem der afregner bedst for varebiler under 3500 kg..i hele Danmark
8.
Indsat sikkert link til min blog med yderligere oplysninger..: 

https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/10/falske-selvstndige-og-udtrykker.html

 9.
Her er endnu et link til min blog, hvor du kan følge hele forløbet, håber ikke du er stået af nu. 

https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/10/nemligcomintervare-har-bedre-forhold-og.html

10.
Kære Folketingsmedlem hvis du er med hertil, vil jeg sige at jeg har stor respekt for din indsats i folketinget”
Desuagtet at vi står hver sit sted politisk, det er sigende for dig, at du giver dig tid at svare 1000 tak for det.. 

Kære Folketingsmedlem,

Jeg skal lige forstå”

Mener du stadig at det er i orden CSR afd. har leveret et meget afgørende bilag,
Der er lodret forkert i en sag, hvor to politiske udvalgs medlemmer,
Skal træffe alvorlig beslutning om at afbryde samarbejdet med intervare ?
Man skal gøre sig klart at KK´s åbenlyse ideologiske krig, har skadet intervares branding mega meget..

Bedste  hilsen.
Leif Tullberg

Mob.+45 40646900

Leif@tullberg.me

 

Fra: Inga Place [mailto:LH6R@kk.dk]
Sendt: 12. oktober 2021 08:52
Til: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare

 

Kære Leif Tullberg

 

Jeg er nu opmærksom på at få vedhæftet bilaget til svar på henvendelserne af 18. og 30 september 2021.

Jeg har ligeledes forsøgt at sende via eboks i stedet, men det lykkedes ikke at få bilaget med, så det skal du blot se bort fra.

 

Håber du nu modtager det hele nu (3 dokumenter er vedhæftet i alt) ellers må du endelig skrive igen.

 

 

Med venlig hilsen

Inga Place
Sekretær for borgmester og direktion
Borgmester- og Udvalgsbetjening
_________________________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Center for Ledelse og Kommunikation

Rådhuspladsen 1, 1. sal, , værelse 90
1550 København V

Telefon 3366 2381

Mobil 2444 7773

E-mail lh6r@kk.dk

EAN 5798009290304

 

 

Fra: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Sendt: 12. oktober 2021 07:27
Til: Inga Place <LH6R@kk.dk>
Cc: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare

 

Kære Inga Place,

 

Jeg mangler stadigvæk bilagene..

 

Kære Borgmester Sisse Marie Welling,

Tak for svar, men de omtalte bilag var ikke med.

 

 

 

Bedste  hilsen.

Leif Tullberg

Mob.+45 40646900

Leif@tullberg.me

 

Fra: Inga Place [mailto:LH6R@kk.dk]
Sendt: 7. oktober 2021 15:47
Til: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare

 

Kære Leif Tullberg.

 

Jeg prøver at fremsende på ny.

 

Med venlig hilsen

Inga Place
Sekretær for borgmester og direktion
Borgmester- og Udvalgsbetjening
_________________________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Center for Ledelse og Kommunikation

Rådhuspladsen 1, 1. sal, , værelse 90
1550 København V

Telefon 3366 2381

Mobil 2444 7773

E-mail lh6r@kk.dk

EAN 5798009290304

 

 

Fra: Leif Tullberg <leif@tullberg.me>
Sendt: 7. oktober 2021 15:24
Til: Inga Place <LH6R@kk.dk>
Emne: SV: Svar på henvendelser vedrørende Intervare

 

Kære Borgmester Sisse Marie Welling,

Tak for svar, men de omtalte bilag var ikke med.-oJ

 

 

Bedste  hilsen.

Leif Tullberg

Mob.+45 40646900

Leif@tullberg.me

 

Fra: Inga Place [mailto:LH6R@kk.dk]
Sendt: 7. oktober 2021 14:58
Til: leif@tullberg.me
Emne: Svar på henvendelser vedrørende Intervare

 

Kære Leif Tullberg

 

På vegne af Sundheds- og Omsorgsborgmester Sisse Marie Welling sender jeg vedhæftede  et svar på dine henvendelser af 18. og 30. september samt et svar på din henvendelse af 25. september 2021.

 

Med venlig hilsen

Inga Place
Sekretær for borgmester og direktion
Borgmester- og Udvalgsbetjening
_________________________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Center for Ledelse og Kommunikation

Rådhuspladsen 1, 1. sal, , værelse 90
1550 København V

Telefon 3366 2381

Mobil 2444 7773

E-mail lh6r@kk.dk

EAN 5798009290304

 

 

Hvordan har jeg gjort”

Siden april hvor jeg blev opmærksom på kampagnen/shitstormen, mod Intervare.

Har jeg talt med vognmænd,chauffører,direktører,fagforeningspersoner,arbejdsgiverpersoner,

Brancheforeningspersoner,

Politikere, personer på Københavns rådhus, folketingsmedlemmer, dagbladsredaktører, journalister,

TV & radiojournalister.

Jeg har brugt aktørernes hjemmesider, herunder mødedagsordner, sociale medier,

interne og eksterne regler med mere.

Jeg har løbende indhentet, aktindsigter.

Hvor jeg har trukket på gamle forbindelser branchen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar