Kære folketingsmedlem, tak for dine refleksioner,
jeg bliver glad over at du giver dig tid til input.
jeg bliver glad over at du giver dig tid til input.
Vore faste omkostninger er stort set
uændret fra 2019.
Forretningen
er baseret på selskaber, som nævnt i materialet undervejs,
havde vi pr 1 marts og frem den største selskab bookning nogensinde.
havde vi pr 1 marts og frem den største selskab bookning nogensinde.
Vi har nu modtaget afbestillinger for ca.
3 Mio, det er omsætning der ikke kan indhentes.
Jeg er noget rystet over din
formulering:
Jeg ved at du nævner pandemiloven – Og der var ikke noget jeg hellere ville gøre end at dække alle udgifter forbindelse med katastrofen. Men de penge eksisterer ikke, og derfor blev loven sat ud af kraft. Så vi får mulighed for at forsøge at navigerer i alt det her.
Jeg ved at du nævner pandemiloven – Og der var ikke noget jeg hellere ville gøre end at dække alle udgifter forbindelse med katastrofen. Men de penge eksisterer ikke, og derfor blev loven sat ud af kraft. Så vi får mulighed for at forsøge at navigerer i alt det her.
Denne holdning” kombineret med en rednings-pakke der i bedste
fald ville have givet os ca 25.000 kr pr måned ved at lukke kalvøen og fyre
medarbejderene.-oL
Det vil sige at virksomhedsejreene skal betale for at samfundet ikke kolapser ??
Lønmodtagerne de offentlige og de private er holdt skadesløse indtil nu ??
Lønmodtagerne de offentlige og de private er holdt skadesløse indtil nu ??
Men Ca 50.000 afskedigede medarbejdere i det private erhverv,
betaler regningen sammen med virksomheds-ejerene ??
-
Jeg har valgt ikke at afskedige
nogen ,
samfundet kan ikke leve af at vi stopper med at arbejde derfor har vi kørt takeaway ,
selv om vi ved at det dækningbidraget er for lavt til vores specialiserede forretning..
samfundet kan ikke leve af at vi stopper med at arbejde derfor har vi kørt takeaway ,
selv om vi ved at det dækningbidraget er for lavt til vores specialiserede forretning..
Men at der kun kan blive kr. 38.000 ialt som redningspakke
til kalvøen på tre måneder er godt nok tyndt.
Forsat god dag til dig..-oJ
Kære Leif
Ja tak jeg har så absolut læst dine
mails. Og jeg er enig i mange af dine betragtninger.
Jeg ved at du nævner pandemiloven –
Og der var ikke noget jeg hellere ville gøre end at dække alle udgifter
forbindelse med katastrofen. Men de penge eksisterer ikke, og derfor blev loven
sat ud af kraft. Så vi får mulighed for at forsøge at navigerer i alt det her.
Jeg ved der har fatale konsekvenser
også for Kalvø – og jeg vedkender at der er huller….
Jeg læser også dine punkter og jeg er
meget fortaler for at hjemsendte personaler skulle kunne arbejde for de 25% som
i betaler – og det mener jeg også er ekstra vigtigt i genåbningen. Og det vil
jeg forsøge at bringe på dagsordenen.
Faste udgifter her bliver jeg
nysgerrig på om du har store udsving mellem år 19 – 20 ? Jeg mener at der i
pakkerne er taget højde herfor. Men lad mig gerne vide mere herom.
Mht til åbningen så er det vores
formænd der forhandler om denne men lover at bringe din henvendelse her.
Tak for dine mails Leif –
Stk. 3. Bestemmelsen om, at ekspropriation kun
kan finde sted mod fuldstændig erstatning, er det vigtigste element i
grundlovens beskyttelse af ejendomsretten. Men det er ikke altid let at afgøre,
hvad der er ‘fuldstændig erstatning’. Derfor giver stk. 3 mulighed for, at man
kan gå til domstolene for at få prøvet sin sag. Domstolene kan både tage
stilling til, om ekspropriationen er lovlig, og om erstatningen f.eks. er stor
nok. Hvis Folketinget ønsker det, kan man oprette en særlig domstol til at tage
sig af den slags sager. Det er nu ikke sket.
Regering og folketing
gør naturligvis hvad der er nødvendigt for at afbøde virkningerne af corona,
Men det er lønmodtagerne og virksomhederne der betaler prisen..
Men det er lønmodtagerne og virksomhederne der betaler prisen..
Regeringens rednings
pakker er skruet sådan sammen at Restaurant Kalvø taber 341.000 kr på tre
måneder og oppebære et tilskud fra staten på i alt 38.000 kr
Mange af tiltagne er designet for at hjælpe lønmodtagere ikke
virksomhederne.
Med de sidste meldinger kommer Restaurant kalvø tidligst til at afholde
selskaber fra august, så der bliver mindst kr 200.000 i yderligere tab.
Herudover er det nu kun sagsanlæg mod staten tilbage, hvis vi vil have
erstatning.
Hvis ikke folketinget havde fjerne § 27 ville det være staten der skulle indbringe sagen for domstolene,
hvis man ikke kunne blive enige om erstatning..
Læs venligst jeg håber på at I kan se vi har en sag..😊
Hvis ikke folketinget havde fjerne § 27 ville det være staten der skulle indbringe sagen for domstolene,
hvis man ikke kunne blive enige om erstatning..
Læs venligst jeg håber på at I kan se vi har en sag..😊
Der for er det et stort demokratisk problem at folketinget den 12 marts
fik fjernet § 27 i Epidemiloven,
Folketinget vedtog sent torsdag aften den 12. marts 2020 en ændring af
epidemiloven, som giver sundhedsministeren beføjelser til at bekæmpe
COVID-19-epidemien i Danmark. Loven kan indebære en lang række restriktioner og
påbud for både borgere, virksomheder, foreninger samt private og offentlige
institutioner mv. både i relation til interne og eksterne aktiviteter.
§ 27
Hvis der i forbindelse med de forebyggende foranstaltninger, der
iværksættes i medfør af denne lovs kapitel 3 for at hindre udbredelse af
smitsomme og andre overførbare sygdomme, påføres nogen tab, har vedkommende krav på erstatning
herfor fra det offentlige.
Stk. 2.
Størrelsen af en erstatning i medfør af stk. 1 fastsættes af
epidemikommissionen efter forhandling med skadelidte.
Såfremt der ikke
kan opnås enighed om erstatningspligten eller erstatningens størrelse, påhviler
det kommissionen at indbringe erstatningsspørgsmålet for domstolene.
Fjernelsen af § 27 er ude at trit med grundloven,ved at vælte
bevisbyrden over på borgeren og
Tvinge borgeren ud i et retsopgør med den store stat.
Grundlovens
§ 73
Stk. 1. Ejendomsretten er ukrænkelig. Ingen kan tilpligtes
at afstå sin ejendom, uden hvor almenvellet kræver det. Det kan kun ske ifølge
lov og mod fuldstændig erstatning.
Stk. 2. Når et lovforslag vedrørende ekspropriation af
ejendom er vedtaget, kan en tredjedel af Folketingets medlemmer inden for en
frist af tre søgnedage fra forslagets endelige vedtagelse kræve, at det først
indstilles til kongelig stadfæstelse, når nyvalg til Folketinget har fundet
sted, og forslaget på ny er vedtaget af det derefter sammentrædende Folketing.
Stk. 3. Ethvert spørgsmål om ekspropriationsaktens lovlighed
og erstatningens størrelse kan indbringes for domstolene. Prøvelsen af
erstatningens størrelse kan ved lov henlægges til domstole oprettet i dette
øjemed.
Kommentar:
Stk. 1. Denne paragraf beskytter folks ejendom. Beskyttelsen
omfatter alle ejere – danskere såvel som udlændinge, selskaber såvel som
privatpersoner. Ordet ejendom skal forstås i meget bred forstand. Grundloven
beskytter de rettigheder, som er grundlaget for folks økonomiske eksistens.
F.eks. beskytter § 73 et krav på løn og pension, man selv har sparet op. Man
har retten til de ting, man har købt og ejer. Det gælder også, hvis man f.eks.
har købt et hus eller et stykke jord.
Men det kan ske, at stat eller kommune har brug for folks
ejendom. Hvis der f.eks. skal anlægges en offentlig vej, bliver projektet ikke
standset, fordi en grundejer ikke vil sælge sin jord. I sådan en situation kan
stat og kommune overtage folks ejendom og give erstatning i stedet. Man kalder
det at ekspropriere folks ejendom. Det kan imidlertid ikke ske uden videre.
Projektet skal komme samfundet til gode. Der skal vedtages en lov, som giver
tilladelse til ekspropriationen. Og der skal gives fuld erstatning for den
ejendom, stat eller kommune overtager.
Stk. 2. Det kan være svært at komme igennem med en lov om
ekspropriation. Hvis en tredjedel, dvs. 60 medlemmer af Folketinget, er imod en
lov om ekspropriation, kan de kræve, at den skal udskydes til efter næste
folketingsvalg. Og så skal det nye Folketing stemme om loven. Dette krav fra
mindretallet skal komme, inden der er gået tre hverdage. Tidsfristen regnes fra
den dag, loven er blevet vedtaget.
Kære folketingsmedlem jeg har
udarbejdet tre forslag til at afbøde virkningen af tvangslukningen af
restaurant Kalvø a/s
Kære folketings medlem, du bliver sikkert overdænget med mails,
men kig venligst på denne mail.
Vi taber nu over en million i
2020 i bedste fald og modtager vi ca. kr. 38.000 kr. i støtte fra staten,
er det ok ?
jeg har udarbejdet tre forslag til at
afbøde virkningen af tvangslukningen af restaurant Kalvø a/s
Læs det meget gerne, og lad mig høre
fra dig.
(vi åbner alacarte 21 maj, du er
velkommen og jeg vil personligt tage i mod dig, men giv venligst besked
hvis du kommer)
Link til historik for Restaurant
kalvø a/s i corona mute.
(der kan du gå i dybden hvis du har
behov for dette)
Læs det gerne, og lad mig høre fra
dig.
Link til historik for restaurant
kalvø a/s i corona mute.
Bedste hilsen.
Leif Tullberg
Mob.+45 40646900
Ingen kommentarer:
Send en kommentar