søndag den 22. april 2012

21. april er dag 112 i året.jeg river mig i håret"nogen slår sig på låret"

21. april er dag 112 i året.jeg river mig i håret"nogen slår sig på låret"

af Leif Jørn Tullberg den 21. april 2012 kl. 05:32 ·
 



hvem ved ordet på gled"'jeg river mig i håret"nogen slår sig på låret"


Otto Bisgaard er først på vej,
tænker på dejlig steg"
bare ikke mig"
gå du rolig i føtex eller netto"
nu larmer lørdagen,
men måske ok"
morgenbrødet op at stå"
Båden skinner flot måsker hammar bakke ståt"
Go" lørdag"-o:)-o:)-o:)
21. april er dag 112 i året i den gregorianske kalender. Der er 254 dage tilbage af året.
  • Florentius dag. Den fromme Florentius blev tortureret og brændt i Paris i 1549 fordi han havde fordømt pavekirkens magtmisbrug.
  • Omkring denne dag begynder Tyrens tegn.
Tyren (Taurus) er det andet stjernetegn i dyrekredsen og ligger mellem Vædderen og Tvillingerne. Solen bevæger sig siderisk igennem Tyren fra midten af maj til midt i juni.

Siderisk (af lat. sidus, stjerne) betyder vedrørende eller målt ved hjælp af stjernerne.
    De blå og hvide skønne blomster"
    som du engang mig gav,
    den smukke sol i brand den skønne,
    himmel i rand som  gav gyldent skær, den vil jeg have kær"
    den bærer jeg ret aldrig mere,
    jeg soler mod min lykke, måske skulle jeg gå det sidste stykke"
    Med sol og blå himmel det blive godt" måske helt hot"
    det ved jeg godt"
    jeg stiler mod mine grænser mens sindet intet ænser"

    Mens Isefjorden lænser"
    Man ikke Orø ænser"
    Disen ligger tæt natten er mæt"
    Forsvinder som en raket"
    Solen er ved at bage på dagen, men har ikke lettet bagen"Men lørdagen er på vej,
    sammen med dig"

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar