Er der nogen der ude der kan forklare hvorfor at erhvervslivet skal være særlig taknemlig og at der skal stilles særlige store krav om overskud og udbytte begrænsning med mere..
Det er næsten lykkes socialisterne og demagoger at vildføre folkehavet, med uhyrlige påstande, konspirations teorier uden dokumentation,
Det er næsten lykkes socialisterne og demagoger at vildføre folkehavet, med uhyrlige påstande, konspirations teorier uden dokumentation,
Angiveligt på grund af de abonnere på den stendøde socialistiske ideologi.
Der er ca. 760.000 offentligt ansatte – fraregnet »kritiske« medarbejdere som sundheds personale og politi – sendt hjem.
”De hjemsendte skal så vidt muligt arbejde hjemmefra”
Men alle hjemsendte vil få fuld løn i den offentlig sektor,« sagde Mette Frederiksen.
Helt ok, de er ikke skyld i corona krisen
(Men nu med fem dages tvungen ferie)
Men hvad med de 55.000 der nu er fyret og står til en stor nedgang i indtægten ?
Det burde være en naturlig sag for regeringen, at hæve dagpengesatsen midlertidigt fra nuværende Max 19.000 til Max 45.000,for det er ikke rimeligt at en bestemt gruppe skal betale for corona krisen..
Det vil koste Ca. 178 Mio for tre måneder.
Gevinsten for samfundet er at der skabes tryghed for alle 2.8 Mio lønmodtagere der er i arbejde,men som er utrygge og tror fyringen er på vej til dem...
Det vil skabe nødvendig købekraft.
Men hvad med de 55.000 der nu er fyret og står til en stor nedgang i indtægten ?
Det burde være en naturlig sag for regeringen, at hæve dagpengesatsen midlertidigt fra nuværende Max 19.000 til Max 45.000,for det er ikke rimeligt at en bestemt gruppe skal betale for corona krisen..
Det vil koste Ca. 178 Mio for tre måneder.
Gevinsten for samfundet er at der skabes tryghed for alle 2.8 Mio lønmodtagere der er i arbejde,men som er utrygge og tror fyringen er på vej til dem...
Det vil skabe nødvendig købekraft.
Regeringen har nu opfordret privat ansatte, der sendes hjem, til at afspadsere eller holde ferie.
Danmarks største fagforening, 3F, har f.eks. indgået en aftale med arbejdsgiverne i hotel-, restaurant- og turisterhvervet om, at medarbejdere kan hjemsendes uden løn for at undgå fyringer.
Herudover er der indgået nye treparts aftaler hvor satserne er hævet.
Men det er stadig de private arbejdsgivere der skal betale 25 % af lønnen, selv om De ikke må ringe eller tage kontakt til medarbejderen eller fyre andre medarbejdere hvis de er inde i denne ordning.
Det er en god ordning for medarbejderene,men den hjælper ikke virksomhederne.
Men det er stadig de private arbejdsgivere der skal betale 25 % af lønnen, selv om De ikke må ringe eller tage kontakt til medarbejderen eller fyre andre medarbejdere hvis de er inde i denne ordning.
Det er en god ordning for medarbejderene,men den hjælper ikke virksomhederne.
Der skal justeringer til så mindre virksomheder kan forsætte med tilskud til nøglemedarbejdere,der forsætter driften i det omfang hvor ned lukningen tillader dette.
Eksembel.
Restauranter lukket helt ned,nogle er startet med take away, men det giver meget lavt dækningsbidrag, men kan holde nøgle medarbejdere igang og en vis kontakt til kunderne.
Men den nuværende model gør at mange af de små virksomheder så ikke kan få løntilskud og omsætningen falder mindre og de modtager mindre omsætnings afhængig tilskud.
Det er den onde cirkel.
Eksembel.
Restauranter lukket helt ned,nogle er startet med take away, men det giver meget lavt dækningsbidrag, men kan holde nøgle medarbejdere igang og en vis kontakt til kunderne.
Men den nuværende model gør at mange af de små virksomheder så ikke kan få løntilskud og omsætningen falder mindre og de modtager mindre omsætnings afhængig tilskud.
Det er den onde cirkel.
Regeringen har med arbejdsgivere og lønmodtagere aftalt en mulighed for statslig løn kompensation for virksomheder, der står over for fyringer.
Et krav i ordningen er, at de berørte medarbejdere tager en uges afspadsering, ferie eller fri uden løn.
Et krav i ordningen er, at de berørte medarbejdere tager en uges afspadsering, ferie eller fri uden løn.
For tre uger siden enedes alle folketingets partier om en erstatnings-pakke på 40-60 Mia. kr. til dansk erhvervsliv.
Samt lånerammerne er hævet med 200 milliarder for bankernes udlån, plus staten har hævet betalingen til garanti provision til mindre virksomheder.
Alle beløb og tal tal er nu væsentlig større..
Alle beløb og tal tal er nu væsentlig større..
Er der nogen der ude der kan forklare hvorfor at erhvervslivet skal være særlig taknemlig og at der skal stilles særlige krav om overskud og udbytte begrænsning med mere..
Det er meldinger fra venstrefløjen og fra de sociale medier samt fra flere folketingsmedlemmer ..
Nu er der lagt så meget pres på finanstilsynet, at de nu er ude med en melding, hvor de opfordre til at holde igen med tilbagekøb af aktier og stoppe betaling af udbytter.
Et argument der bliver fremført gang på gang er de seks hjælpe pakker i forbindelsen med finanskrisen,men hjælpen var nødvendig,for hvis bankerne var Kollapset" ville hele samfundet være kollapset.
Hvem havde ansvaret ? det havde mange, læs venligst Rangvid rapporten.
https://www.dr.dk/nyheder/htm/Rangvid.pdf
Et argument der bliver fremført gang på gang er de seks hjælpe pakker i forbindelsen med finanskrisen,men hjælpen var nødvendig,for hvis bankerne var Kollapset" ville hele samfundet være kollapset.
Hvem havde ansvaret ? det havde mange, læs venligst Rangvid rapporten.
https://www.dr.dk/nyheder/htm/Rangvid.pdf
Men kravene til erhvervslivet bør være det samme som til lønmodtagerne, både de offentlige ansatte med fuld løn, og de private der får fuld løn med tilskud..
Der skal ikke være tvivl om at jeg mener det er i orden at :
Man holder lønmodtagerne skadesløse, både dem der mister jobbet på grund af corona,
Samt dem der midlertidig bevare jobbet, men er truet på grund af omsætnings nedgang.
Men hæv støtten pr medarbejder væsentligt..
Staten har de økonomiske nødvendige muskler til dette, samt det vil sikre stor tryghed og stor købekraft i markedet..
1.2 Årsagerne til finanskrisen i Danmark Finanskrisen i Danmark opstod som konsekvens af et kompliceret samspil mellem en række forudgående forhold, herunder en forholdsvis høj og tilsyneladende holdbar økonomisk vækst, der medførte en udbredt optimisme og deraf følgende generel undervurdering af risiko, procyklisk (konjunkturmedløbende) finanspolitik, procyklisk regulering af den finansielle sektor, lempelige finansielle vilkår, risikosøgende kreditinstitutter og utilstrækkelig selskabsledelse i en række pengeinstitutter.
Årsagen til finanskrisen er således en kombination af mange faktorer – både internationale og nationale – der spillede sammen, og det er derfor ikke muligt at udpege én årsag eller én skurk bag den finansielle krise.
Samt dem der midlertidig bevare jobbet, men er truet på grund af omsætnings nedgang.
Men hæv støtten pr medarbejder væsentligt..
Staten har de økonomiske nødvendige muskler til dette, samt det vil sikre stor tryghed og stor købekraft i markedet..
1.2 Årsagerne til finanskrisen i Danmark Finanskrisen i Danmark opstod som konsekvens af et kompliceret samspil mellem en række forudgående forhold, herunder en forholdsvis høj og tilsyneladende holdbar økonomisk vækst, der medførte en udbredt optimisme og deraf følgende generel undervurdering af risiko, procyklisk (konjunkturmedløbende) finanspolitik, procyklisk regulering af den finansielle sektor, lempelige finansielle vilkår, risikosøgende kreditinstitutter og utilstrækkelig selskabsledelse i en række pengeinstitutter.
Årsagen til finanskrisen er således en kombination af mange faktorer – både internationale og nationale – der spillede sammen, og det er derfor ikke muligt at udpege én årsag eller én skurk bag den finansielle krise.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar