mandag den 4. august 2014

Bland ikke Martin Krasniks etnicitet ind i kritikken.-o:)


 
Efter min opfattelse forsøgte Martin Krasnik at mistænkeliggøre den norske læge Mads Gilbert og hev blandt andet et gammelt citat frem vedr. 11 sept.
Samt en del andre slet skjulte hentydninger, alt sammen noget der efter min opfattelse skulle miskreditere den norske læge Mads Gilbert.

Men at blande Martin Krasniks etnicitet ind i dette og generelt kritisere ham vil jeg ikke.
 

Jeg opfatter Martin Krasnik som en meget dygtig og kompetent journalist,

 Men selv de dygtigste kan lave fejl, det var hvad der efter min opfattelse skete i det pågældende interview.  


Det er palæstinensernes ret at kæmpe imod den israelske besættelsesmagt, præcis som det var danskernes ret at kæmpe mod tyskernes besættelse under Anden Verdenskrig.

Sådan siger den norske læge i Gaza, Mads Gilbert, i et interview med Martin Krasnik i Deadline på DR2.

- I en situation, hvor man er besat, har den besatte befolkning ret til at gøre modstand mod besættelsen, også med våben. Det står i Folkeretten, siger Mads Gilbert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar