Kære Mette Astrup Harder, jeg har set Dit / fjordlandslistens valgoplæg og jeg ser at jeg er nævnt flere steder, selvom du ikke har tagget mig.-oL
For øvrigt bygger store dele af indlægget på en
stråmand, jeg har ikke på noget tidspunkt agiteret for at bruge lovgivningen vedr. chikaner på den gamle bro og willumsens vej,
men gjort opmærksom på at den mulighed eksistere..
Men det er klassisk, historisk, og
traditionelt at slå budbringeren ihjel.-oL
jeg deltager ikke i lokalpolitik eller landspolitik.
Men jeg vil svare på de personlige
kommentarer som er rettet til mig eller om mig..
Jeg har lagt det hele ind et link så det er nemt for dig/jer at se hvad jeg
svare på”
𝗥𝗶𝘀𝗶𝗸𝗼 𝗳𝗼𝗿
𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗸𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹𝗲𝗿𝗲𝗻𝗱𝗲
𝗿𝗲𝘀𝘁𝗿𝗶𝗸𝘁𝗶𝗼𝗻𝗲𝗿
𝗽𝗮̊ 𝗞𝗿𝗼𝗻𝗽𝗿𝗶𝗻𝘀
𝗙𝗿𝗲𝗱𝗲𝗿𝗶𝗸𝘀
𝗕𝗿𝗼
Bestyrelsesformanden for Fjordforbindelsen Leif Tullberg har
på det seneste været meget aktiv i diverse Facebook grupper for at reklamere
for betalingsbroen. Formålet er at lokke flere til at bruge betalingsbroen i
håb om at det vil redde økonomien i Fjordforbindelsen.
Jeg var ikke klar over man ikke må ytre sig og reklamere
for den ny bro? Det er faktisk en del af min opgave”
Lokke : søge at få nogen til at gøre
noget bestemt ved at fremsætte (eller indeholde) løfter og argumenter der
tilsyneladende er til fordel for vedkommende, men som måske senere viser sig ikke
at være det..
I den forbindelse har han også oprettet en privat Facebook gruppe for
betalingstilhængerne.
Betalingsmodstanderne er dog velkomne, bare de ikke kritiserer betalingen eller
bestyrelsen. I så fald vil de blive smidt ud af gruppen og blokeret.
Så meget for ytringsfriheden og den fri debat.
Hus forbi formålet den nye gruppe er :
”Velkommen i gruppen er alle der kan lide broen og bruger broen.
Denne gruppe er privat og ikke en del af Fjordforbindelsen
Frederikssund.
Siden og betingelserne er under opbygning..
Vi høre gerne konstruktive forslag til forbedringer,
men ønsker ikke
folk der spammer med at de er imod brugerbetalingen eller broens ledelse eller
taler om en u retfærdig løsning.
De henvises til
det politiske forum..
(Gæster i denne gruppe der sætter spam smileys på bliver blokeret)
Det er ok at stille spørgsmål,
men administrator afgør suverænt hvad der høre til på denne side.”
Jeg har skrevet følgende til dig tidligere i tidligere
tråde,
Der illustrerer hvorfor jeg til tider må
blokerer personer det ikke kan opfører sig ordentligt:
Jeg bliver kaldt dement, sind syg,
inkompetent, retarderet, bengnaver, klovn, og meget mere,
På ”Nej tak til brugerbetalings”
facebookside, tjek gerne, i starten skrev jeg til administrator.
Men de var meget langsomme til at reagere,
mønten har altid to sider..
Der fremføres på siden de vildeste
konspirations teorier uden administrator griber ind, men tjek selv trådene..
Nu er jeg begyndt at tage til genmæle på
min private Facebook side, og dem der ikke han holde ordentlig tone bliver
blokeret.
Mange af dem der kaster sig ud i voldsomme
angreb, har jo ingen indsigt i broens forhold eller vil ikke have det.
Spørgsmål til Fjordforbindelsen bestyrelsesformand
sendes via den officielle hjemmeside
hvor mailadresse fremgår.
Fjordlandslisten har i flere debattråde spurgt Tullberg,
hvad der sker når/hvis de optimistiske trafikprognoser og betalingsvilligheden
hos borgerne ikke indfries, men han har gledet af på disse spørgsmål og anlagt
den optimistiske holdning.
Jeg glider ikke af ,men flere af
spørgsmålene har været hypotetiske eller rettet til det forkerte sted.
eller forkerte person.
Men lige netop på grundlag af en artikel ingeniøren er et tvivls spørgsmål
blevet afklaret,
nemlig ”kan” eller
”skal”
Det er ”kan” vi nu kan regne med fremover, og det er jeg meget glad for.
Hverken jeg eller bestyrelsen ønsker chikaner
på broen eller Willumsens vej.
Derfor har jeg indsæt et link til ministerens svar til transportudvalget, der
klart viser hvem der har serveretten:
https://e-magasiner.com/lt/TRU%20alm.%20del%20-%20svar%20p%C3%A5%20spm.%20275.pdf
For god orden skyld er Fjordforbindelsen
foran 2020 budgettet, og er i fuld gang med budgettet for 2021 samt
langtidsbudgettet frem til 2052
Det vil blive offentliggjort ultimo året når det er færdigbehandlet og godkendt
af bestyrelsen.
Citat af Mette Astrup Harder fra nej tak til brugerbataling:
”Tænk engang at man kan tænke, at det er ok at genere bilister på den
gratis bro.
Så er man da
ikke rigtig rask.
Hvis folk har kørt der altid, hvorfor skal de så generes fordi der en bygget en
ny bro.
Helt ærlig sådan en holdning er altså
langt ude.”
Det højner ikke debat niveauet, at du fremkommer med så perfide person
angreb, det er faktisk i strid med lovgivningen.
Dette er Mette Harders/fjordlandslistens valgoplæg og jeg deltager ikke
i lokal eller landspolitikken,
jeg har kun svaret på nogle konkrete
punkter,
Der rettet personligt til mig..
BH Leif Tullberg..
Fjordlandslistens holdning er klar.
Der skal arbejdes på at fjerne betalingen på Kronprinsesse
Marys Bro (KMB) til gavn for alle i kommunen,
så borgerne kan få optimal nytte af den nye bro, og de fulde samfundsøkonomiske
fordele kan realiseres.
Indføring af trafikregulerende begrænsninger på KFB, alene
med det formål at gøre livet så surt for bilisterne og pendlerne i kommunen, så
de modvilligt "tvinges" til at bruge betalingsbroen er fuldstændig
uacceptabel, uanstændig og mangel på respekt for borgerne i kommunen.
I en betalingsartikel i Ingeniøren
(https://ing.dk/.../formand-betalingsbro-vejdirektoratet...) tilkendegiver
Tullberg nu, at såfremt forudsætningen for trafikken og betalingsvilligheden
brister og tilbagebetalingstiden dermed ikke kan overholdes, så er der ikke
alene lovhjemmel (https://fjordforbindelsen.dk/.../2614/8422/0610/Lov.pdf - §2
stk. 2) til at indføre trafikregulerende begrænsninger på Kronprins Frederiks
Bro (KFB), men faktisk en forpligtigelse til at gøre det. Vejdirektoratet (VD)
har dog efterfølgende dementeret
(https://ing.dk/.../vejdirektoratet-korrekser-betalingsbro...), at de er
forpligtet, men erkender at der kan blive indført trafikregulerende
restriktioner.
Tullberg og vejdirektoratet mener, at det ikke bliver
relevant, da de har forventning om at prognoserne holder stik. Men det er flere
trafikforskere uenig i, hvilket er beskrevet i en anden betalingsartikel i
ingeniøren (https://ing.dk/.../trafikforskere-pessimistiske-trods...).
Fjordlandslisten er enige med trafikforskerne i, at der er
stor risiko for at prognoserne ikke indfries, og de økonomiske forudsætninger
dermed brister.
Vi kommer tættere og tættere på den hypotetiske situation,
som hverken Tullberg eller VD ønsker at forholde sig til. Det kan vi godt
forstå. At man overhovedet har overvejet dette scenarie og endda fået det
nedskrevet i en lovtekst er uanstændigt, usmageligt og mangel på respekt for
borgerne.
Fjordlandslisten er overbeviste om, at Tullberg og VD overvurderer
trafikprognoserne og betalingsvilligheden samt ikke mindst undervurderer
modstanden mod betalingen, der for mange er af principiel karakter. Det er også
det indtryk man får fra konklusionen fra undersøgelsen vedr. betalingsvillighed
(http://publications.sundogbaelt.dk/fjordforbindelsen-ved.../).
Tullberg sætter sin lid til at en stigning i trafikken, og
at KMB vil modtage et større overløb fra KFB i takt med at trafikken stiger på
KFB, og kødannelsen øges.
Men der holdes altså en bagdør på klem for at ”hjælpe”
borgerne på vej, hvis eller nærmere når forudsætningerne brister.
Eventuelle trafikregulerende restriktioner vil i givet fald
være noget der skal aftales mellem staten/vejdirektoratet, politiet og
kommunen/byrådet.
Tullberg gør sit yderste for at lave ”damage control”, og
påpeger blandt andet, at hverken han eller bestyrelsen ønsker at anvende tvang.
Det er der forhåbentlig ingen der ønsker, men det er heller
ikke sagens kerne. Spørgsmålet er ikke, hvad man vil eller ønsker, men hvad man
faktisk gør, når man står i situationen.
Det store spørgsmål er nu, hvor byrådets medlemmer står ift.
indførslen af gener for bilisterne på KFB alene med henblik på at redde
økonomien i Fjordforbindelsen?
Fjordlandslisten opfordrer hermed alle byrådsmedlemmer til
at melde klart ud omkring dette spørgsmål inden Kommunevalg 2021, og frabeder
sig undvigende svar om, at der er tale om en hypotetisk situation. Det mener vi
klart ikke er tilfældet.
Borgerne har krav på at vide hvad partierne vil, når/hvis
denne situation opstår indenfor næste byrådsperiode.
Specielt vil vi gerne have en udtalelse fra byrådets 2
repræsentanter i Fjordforbindelsens bestyrelse John Schmidt Andersen og Tina
Tving Stauning.
Er det en enig bestyrelse der bakker op om formandens
udtalelser, og er byrådet villige til at indføre trafikregulerende
foranstaltninger og derved genere bilister på KFB med henblik på at redde
økonomien i Fjordforbindelsen?
Vi forventer en klar og utvetydig udmelding fra alle partier
og medlemmer i byrådet, og vil derfor også udover dette åbne spørgsmål sende
spørgsmålet direkte til de enkelte byrådsmedlemmer.
Hvis ikke der kommer konkrete svar, vil vi formelt stille
spørgsmålet på et kommende byrådsmøde.
Bedste hilsen.
Leif Tullberg
Ingen kommentarer:
Send en kommentar