lørdag den 2. januar 2021

Her er tredje kvartalsrapport for 2020 der er mange oplysninger om Kronprinsesse Marys bro .

 Her er tredje kvartalsrapport for 2020 der er mange gode oplysninger,

Der er enkelte sorte felter, det er af kontraktuelle af hensyn til leverandørerne god læse lyst..
3.1.3 Antallet af passager i forhold til forudsætningerne i gældende budget
I budgettet for 2020 er det forudsat et gennemsnitligt antal daglige passager på 2.441, hvoraf
1.906 er køretøjer op til 3,5 tons og 448 er køretøjer over 3,5 tons. Da trafikken over Roskilde
Fjord varierer hen over året, er der i tabel 3.1.3 opgjort, hvad den ”sæsonkorrigerede” månedlige trafik skal være for at indfri budgetforudsætningerne. Oprindelig var budgettet for 2020 forudsat til, at det samlede daglige antal passager i gennemsnit var 3.500. Bestyrelsen valgte at
nedjustere på baggrund af corona situationen og den generelle forventning til antallet af passagerer.
Sammenholdes det gennemsnitlige antal realiserede passager med det budgetterede ses det,
at der de første tre kvartaler i gennemsnit har været 432 flere daglige passager end forudsat i
gældende budget, og det gennemsnitlige antal daglige passagerer har været højere end budgetteret alle måneder fra maj til september.☺
Link:
https://e-magasiner.com/.../20-15150-2%20M349_1...


 

Fjorden er ikke længere en barrierer for borgerne og pendlerne, på grund af Byrådet i 2012 traf en for Hornsherred og Frederikssund yderst fornuftig beslutning.

 

Fjorden er ikke længere en barrierer for borgerne og pendlerne, 

På grund af Byrådet i 2012 traf en for Hornsherred og Frederikssund yderst fornuftig beslutning,

Nemlig at sige ja til et tilbud fra folketinget om at få en betalings bro senest i 2020.

 

Nu er broen der med alle de fordele som borgerne har ventet på i over 40 år.

 

Nu kan trafikken glide stort set uden ventetid, nu kan aftaler holdes og 95% af de biler der før åbningen kun havde en mulighed har nu to.

 

Det folk nu glemmer er at broen ikke er udfordringen, men er løsningen,

Erhvervslivet på begge sider af fjorden har set frem til dette.

 

Der har været fest og glæde, og broen vil skabe udvikling i hele området.

Lastbiler over 3500 kg skal bruge den nye bro og de skal naturligvis betale broafgift,

Det har der været skrevet meget om,

Men ikke hvor meget de sparer.

Efter min bedste overbevisning vil de fleste vinde ved dette.

 

Min egen oplevelse har været, at være med til at starte en virksomhed i 1976 i Skuldelev som voksede sig meget stor,

Men måtte flytte til Roskilde i 2004, på grund af kunder, leverandører og medarbejdere havde svært ved at komme til og fra over den gamle bro.

 

BH Leif Tullberg.

 

Hvis du har lyst at læse dele af det historiske forløb er det indsat herunder

Samt link til loven og brevene til og fra folketinget:

 

 

https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2019/11/fjorden-er-ikke-lngere-en-barrierer-for.html

  

Bedste  hilsen.

Leif Tullberg



Ingen kommentarer:

Send en kommentar