torsdag den 7. oktober 2021

Kære Folketingsmedlem spørg venligst Mette Frederiksen, om hvorfor Peter Hummelgaard aktivt støtter 3F´s chikane af Nemligcom

 

Kære Folketingsmedlem spørg venligst Mette Frederiksen, om hvorfor Peter Hummelgaard aktivt støtter 3F´s chikane af Nemligcom

 

”Regeringens reformudspil »Danmark kan mere I« indeholder en række initiativer, der har spredt jubelstemning i fagbevægelsen. Regeringen vil nemlig gøre op med de såkaldt »falske selvstændige«, der arbejder under, hvad man i fagbevægelsen betragter som u-ordnede forhold og uden overenskomst.”

 

Citat fra artikler i dagspressen.

 

Alle skal gøre sig klart,
at der findes mange tusinde personer der via kørsel med varebiler med 11 kg´s reglen får adgang til arbejdsmarkedet ,
De ellers ikke ville have, men i stedet være henvist til kontanthjælp eller det der er værre ..

 

3F har udvalgt Nemlig.com til deres angreb,

(for at skaffe nye fagforeningsmedlemmer)

Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer efter lignende arbejdsforhold, som Amazon leverer”

(der er der intet belæg for)

Men også at medejeren er en af Danmarks rigeste mænd, har nok haft stor betydning for 3F´s angrebsstrategi.

Nemlig.com er et af de mest velorganiserede og velbetalende virksomheder i Danmark”

Med en overenskomst med 3F igennem 15 år. 

 

Der betales fra kr.29.100 til 42.000 kr.pr måned for 37 timer per uge, for lageransatte ..

 

Vognmændene afregnes med ca. kr. 52.000-60.000 pr. måned, for en varevogn på under 3500 kg.

 

Alt efter hvad tid på døgnet der køres.

 

Dette beløb er det højeste afregningsbeløb for varevogne under 3500 kg der kører i Danmark..

 

Det frigør mindst ca. 42.000-50.000  til chaufførløn og fortjeneste til vognmanden.

 

Virksomheden holder personer i gang, som har meget svært ved at finde fodfæste, på det danske arbejdsmarked..

 

Nemligcom kommet i klemme i en fagforeningskamp/ medlemskamp mellem 3F og HK..

 

Jeg har været i transportbranchen siden 1965,

 

SID, nu 3F har siden 1976 brugt trickmodellen, med at påstå at vognmændene ikke er selvstændige..

 

Angiveligt for at få flere fagforeningsmedlemmer.

 

Hvis de havde lykkes med deres forehavende, var der ikke noget der hed DSV i dag..

 

Selv 26 år efter DSV´s stiftelse, prøvede de stadig at bruge mafia lignende metoder over for DSV.

 

Men det lykkedes heldigvis ikke...

 

Igen i morges var der mødt fagforenings chikanører op på Nemlig.com´s lager i Brøndby…

Leif Tullberg, mere end 50 år i transport..