lørdag den 9. oktober 2021

Det er jo tydeligt at Lars Weiss er rejsende i stråmænd” Alle steder i kommunens papirer omtales de selvkørende vognmænd som chauffører.

 
 
Leif Tullberg - 9 oktober, 2021 - 10:22 - #15058
Kære Jan Kjærgaard du er redaktør på Netavisen Pio,
Men også en skarp journalist.
 
Det er jo tydeligt at Lars Weiss er rejsende i stråmænd”
1.
Alle steder i kommunens papirer omtales de selvkørende vognmænd som chauffører.
2.
Kommunen indleder en partsundersøgelse, som deres egen CSE afdeling står fadder til,
Bakket op af eksterne advokater fra Horten,
Må jeg minde om at de var rådgivere for Vinge projektet der kostede Frederikssund kommune ca. 175 Mio. i tab.
3.
Må jeg minde om der snart er kommunalvalg.
4.
Jeg har erfaret at Lars Weis skal arbejde for FH.
5.
Et kombineret pres fra en treenighed bestående den socialdemokratiske regering samt 3F og to muskuløse konkurrenter vil fortsat udfordre onlinesupermarkedet.
 
Læs venligst min mail til Borgmester og Borgerrepræsentant
 
Kære Borgmestre og Borgerrepræsentanter,
Jeg har som tidligere nævnt, undersøgt forholdene for varebiler under 3500 kg,
Der kører efter 11 kg´s reglen.
Jeg har særligt været fokuseret på Intervare og Nemligcom i den sidste tid.
 
Jeg har nu talt med flere vognmænd der kører for intervare.
1.
Indtil Københavns Kommune rørte på sig og rettede henvendelse til den enkelte intervare vognmand,
var vognmændene meget tilfredse med deres kørsel og indtjening hos intervare.
Så kom skriverier i aviserne,
Hvor der stod vognmændene var snydt for kr. 10.000 pr måned,
og Kommunens folk ringede i længere periode,
op til flere gang dagligt og spurgte om alt muligt.
2.
Vognmændene skiftede nu deres intervare loyalitet ud,
Med ønsket om at få fingere i de ekstra 10.000 kroner de var stillet i udsigt.
3.
Undervejs fik den lidt ekstra opad, når de skulle fortælle om driftsudgifterne,
Meget menneskeligt når der hang kr. 10.000 ude for enden af vejen..
4.
Time forbruget blev også skruet mindst en time op pr dag,
og de folk som kommunen havde sendt med ud at køre,
sørgede vognmanden for at bekræfte i deres antagelser,
alt for at underbygge, at vognmanden skulle tilkomme kr. 10.000 ekstra pr måned.
5.
I dag kan vognmændene godt se det var forkert,
I mellemtiden har vognmændene også opdaget, at deres afregninger er i den høje ende,
I markedet, da det hele stod på, var de af den opfattelse at alle andre steder,
fik vognmændene meget mere.
Det har vognmændene nu konstateret er forkert,
Det kan nævnes at Coop betalte kr. 190 pr time til vognmanden,
Indtil 1 juni.
6.
Intervare vognmændene tjener ca. kr. 275 til 300 pr time alt efter rute og område..
 
Jeg håber at det kan medvirke til at klare situationen og få en mindelig løsning,
Som kunne være at droppe at hæve kontrakten.
 
Men stedet indlede en meditation, hvis resultat ikke kan opnås, så en retssag.
Den vil jo alligevel komme hvis kommune hæver kontrakten med intervare..
 
Alle priser er plus moms…
Ps.
Jeg har mange års erfaring med vognmænd, deres handlemåde er forventeligt,
når der pludselig viser jeg mulighed for kr. 10.000 pr måned ekstra.
Vognmændene er usikre nu, og det er der ikke noget at sige til..
https://piopio.dk/koebenhavnske-politikere-giver-nemligcom-kort-frist

Københavns Kommunes CSR afd. har leveret en falsk påstand, for at fremme en ideologisk kamp på Københavns Rådhus Dette bilag har to udvalg lagt til grund i deres vurdering af tvisten med intervare. (PDF CSR enhedens uddybende beskrivelse vedr. Intervare)

nerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/10/kre-ls

Kære Borgmester og Borgerrepræsentant,

Jeg har som tidligere nævnt, undersøgt forholdene for varebiler under 3500 kg,

Der kører efter 11 kg´s reglen.

Jeg har særligt været fokuseret på Intervare og Nemligcom i den sidste tid.

 

Jeg har nu talt med flere vognmænd der kører for intervare.

1.

Indtil Københavns Kommune rørte på sig og rettede henvendelse til den enkelte intervare vognmand,
var vognmændene meget tilfredse med deres kørsel og indtjening hos intervare.

Så kom skriverier i aviserne,
Hvor der stod vognmændene var snydt for kr. 10.000 pr måned,

og Kommunens folk ringede i længere periode,
op til flere gang dagligt og spurgte om alt muligt.

2.

Vognmændene skiftede nu deres intervare loyalitet ud,
Med ønsket om at få fingere i de ekstra 10.000 kroner de var stillet i udsigt. 

3.

Undervejs fik den lidt ekstra opad, når de skulle fortælle om driftsudgifterne,
Meget menneskeligt når der hang kr. 10.000 ude for enden af vejen..

4.

Time forbruget blev også skruet mindst en time op pr dag,
og de folk som kommunen havde sendt med ud at køre,
sørgede vognmanden for at bekræfte i deres antagelser,
alt for at underbygge, at vognmanden skulle tilkomme kr. 10.000 ekstra pr måned. 

5.

I dag kan vognmændene godt se det var forkert,
I mellemtiden har vognmændene også opdaget, at deres afregninger er i den høje ende,

I markedet, da det hele stod på, var de af den opfattelse at alle andre steder,
fik vognmændene meget mere.

Det har vognmændene nu konstateret er forkert,
Det kan nævnes at Coop  betalte kr. 190 pr time til vognmanden,

Indtil 1 juni.

6.

Intervare vognmændene tjener ca. kr. 275 til 300 pr time alt efter rute og område..

 

Jeg håber at det kan medvirke til at klare situationen og få en mindelig løsning,
Som kunne være at droppe at hæve kontrakten.

Men stedet indlede en meditation, hvis resultat ikke kan opnås, så en retssag.

Den vil jo alligevel komme hvis kommune hæver kontrakten med intervare.. 
  

Alle priser er plus  moms…

Ps.

Jeg har mange års erfaring med vognmænd, deres handlemåde er forventeligt,

når der pludselig viser jeg mulighed for kr. 10.000 pr måned ekstra. 

Vognmændene er usikre nu, og det er der ikke noget at sige til..

 


Info herunder om Politiken..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Denne mail herunder er sendt til 'christian.jensen@pol.dk'

 

I søndags,
Har nu i dag fået tilbagemelding fra Politiken,om at de ikke ønsker at bringe mit indlæg  .-o
L

Vil du trykke dette i morgen, giv mig venligst meget hurtigt besked.-oJ

 

Kære Christian Jensen,

Jeg har lige læst dagens artikel i Politiken om dit klynk” vedr. Jan E Jørgensen:

 

Hvor du udtaler :

 

Anklagen har absolut ingen gang på jord.
Politiken er ikke spændt for andet end journalistikkens vogn.
Vi er et frit og uafhængigt medie.
JP/Politikens Hus’ kommercielle interesser har ingen indflydelse på vores journalistik,
om hverken nemlig.com, Coop eller andre virksomheder og emner

 

 

 

Politiken har udgivet 64 artikler om Nemligcom siden 19 marts 2021.

Uden at deklarere at Politiken er majoritets ejer i DAO, som har en central rolle i onlinedistributionen i Danmark.
Først i artikel nr. 65 i Politiken bliver tilknytningen til DAO deklareret,
Men først efter Folketingsmedlem Jan E Jørgensen har interveneret..
 

 

 

Link til artikel nr. 65 :

https://politiken.dk/debat/klummer/art8397652/Jan-E.-J%C3%B8rgensen-er-bekymret.-Det-bliver-jeg-ogs%C3%A5-n%C3%A5r-vores-politikere-lader-sig-fordreje-af-spin

 


Herudover har det ikke været muligt at kommenterer på de fleste af Politikens artikler om Nemligcom.

Jeg har prøvet at kontakte de Journalister der har skrevet artiklerne, uden nogen former for respons.

Jeg har skrevet flere gange til Chefredaktør Christian jensen, men fik ikke kontakt med Christian Jensen..

Jeg fik et forkølet svar fra Anne Mette Svane Journalistisk chefredaktør på Politiken.

Jeg har forsøgt at få optaget flere opslag, hvor jeg har en anden oplevelse af hvad der er sket.

Jeg må konstatere at Politiken har kørt en kampagne med 65 artikler, hvor mange af dem er tendentiøse.

Jeg har ved selvsyn konstateret at flere af lagerhistorierne er pure opspind.

Jeg er overbevist om at Politikens chaufførhistorier er niveau  med Münchhausen.

Jeg bryder mig ikke om anonyme historier, der fremstilles som fakta.

Jeg bryder mig ikke om, at kun noget der passer ind i Politikens agenda,
Kan komme til orde i Politiken..   

 

Fakta: 
Jeg har undersøgt sagen om Nemligcom og intervare siden april 2021.

Jeg har tjekket lagerforhold og distribution hos Nemligcom.

Jeg har afdækket et varebilsområde i hele Danmark,
Der viser meget forskellige timepriser.

Jeg har konstateret at varebilsvognmænd kører fra kr. 162 pr time til kr. 325 pr time.

Jeg har set dokumentation for Intervare/Nemligcom afregner kr. 285-324 pr time.  

jeg har været i transport i over 50 år, jeg  er uafhængig pensionist.

Jeg er medstifter af DSV, samt CEO for DSV i 29 år.

Jeg har været kunde hos Nemligcom siden efteråret 2020.

Jeg har talt med chauffører, vognmænd, transportfirmaer,

Faglige organisationer, både på arbejdsgiverside og medarbejderside.


Vil du have mere uddybet så ring eller skriv.. 
Eller vil du læse alle de links til indlæg jeg har skrevet om Nemligcom,
Intervare,3F Jan Villadsen, Politiken, Københavns kommune så send mail,

Til mig:

Leif@tullberg.me

Eller ring 40646900.

 

Ps.

Jeg har indsat lidt fakta om Christian Jensens troværdighed beskrevet af Lars Michler i kommentarsporet til artiklen:

Som er beskrevet af Lars Michler i en af de få artikler, hvor kommentarsporet er åbent.

”Mange roser til Politiken for at sætte fokus på arbejdsforholdene for de mange ”selvstændige” chauffører som under usle vilkår laver det hårde arbejde i mange af budtjenesterne.

 

Men det berettiger ikke at skyde budbringeren når der sættes spørgsmålstegn ved journalisternes egen selvstændighed og uafhængighed. For de fleste er det klart at man ikke troværdigt og uafhængigt kan skrive om forholdene i et firma, der direkte konkurrerer med et firma i ens egen koncern. DAO kører med fødevarer i konkurrence med bl.a. Nemlig.com, og JP/Politikens hus er medejer af DAO.

 

Men at Christian Jensen har en noget anden opfattelse af uafhængighed, blev tydeligt, da han sidste år i TV 2 News ”Presselogen” ihærdigt forsvarede, at Politikens politiske redaktør sagtnes kunne være uafhængig af de meget dyre gaver han havde fået, f.eks. lån af en dyr elbil i fire uger, samt rejse og hotelophold for hele familien. Det er værd at bemærke at offentligt ansatte er blevet fyret og straffet hårdt af domstolene for meget mindre gaver.

 

Det varede dog også kun i 5 dage før Christian Jensen måtte erkende at hans dømmekraft igen ikke slog til. Det ”var en fejl. Det skulle vi ikke have gjort, og det beklager vi” var hans figenblad.

 

”En af superrevserne af danske medier – Politikens chefgang – er taget med bukserne nede. Det bliver svært ikke at grine højt, næste gang de gungrer afsted på den høje hest” blev der skrevet under overskriften Tesla-tåberne.

 

Mon ikke vi snart ser at virkeligheden igen hiver bukserne af Christian Jensens noget specielle fortolkning at uafhængighed”

Intervare uenig med politisk flertal i Københavns Kommune.


Læs pressemeddelelsen på Via Ritzau