fredag den 6. juni 2014

Den der dømmer andre dømmer sig selv"

 

6. juni 2014 kl. 05:59




6. maj er dag 126 i året i
den gregorianske kalender.

Der er 239 dage tilbage af
året.

1964 - Folketinget vedtager
lov om offentlighed i forvaltningen, (senere Offentlighedsloven).
Af gammelt jern smedes nye
våben.


Af og til er det modsatte køn
lidt for modsat.

Blind høne kan også finde
korn.
Tilfældigheder og held er sagen.

Man har andre kvaliteter, som
kan overkomme ens mangler.
Brændt barn skyr ilden.

Ubehagelige hændelser husker man tydeligt, og man er meget opmærksom på at
undgå dem i fremtiden.

De er sure, sagde ræven om
rønnebærrene, de hang for højt.

De er sure sagde ræven, da
den ikke kunne nå rønnebærerne.

Den, der ler sidst, ler
bedst.
Folk er ofte hurtige til at komme med urigtige påstande/løsninger,
Men de vil blive afsløret med tiden således,
At den person som kommer med rigtige påstande/løsninger vinder.

Den enes død, den andens
brød.
Den man tugter, elsker man.

At det kan være svært ikke at lade være med drillerier og forfølgelse når man
er glad for en person”

Den der dømmer andre dømmer
sig selv”
Den der gaver en grav for andre falder selv i den”

De fleste tænker imidlertid
ikke tænker over, at de også begrænser sig selv, når de dømmer andre.



Hvis jeg sætter min nabo i
bås ved at tænke, at hun er dum, uvidende, udannet, led,
Påståelig eller noget andet i den boldgade,
Vil hun aldrig være den, jeg låner en kop sukker af eller går en tur i skoven
med.

Hun vil heller aldrig få en
chance for at vise mig sider af sig selv, som kan både berige og overraske mig.

Jeg vil virkelig skulle slå knude på min egen stolthed for bede hende om hjælp
eller søge selskab,
Hvis jeg en dag skulle føle mig ensom.

Men ret beset kan vi aldrig
vide, hvad andre rummer og hvad vi selv går glip af, vel?



Du ønskes en god og kærlig solrig lang fredag”
Er kalkunjagten snart forbi.
Er kalkunjagten snart forbi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar