søndag den 1. april 2012

2. april er dag 93 i året. Sol på himmel gav mine tanker vrimmel.

 


 
2. april er dag 93 i året i den gregorianske kalender. Der er 273 dage tilbage af året.
Theodosius' dag, der formentlig er opkaldt efter den romerske Kejser Theodosius den Store, død 395. Der kan dog også være tale om en martyr med samme navn, som ifølge andre legender er død på denne dag.
 
 
Jeg gik mig hjem så ene
hen ad den ad den lange vej,
jeg gik mig hjem så ene
hen ad den ad den lange vej",
hvert et spor, på stien var,
Solen på himmel"
hvert et spor, var tydelig"
der faldt min tanker  i.

De skønne bånd og den  skønne Sol,
Sol på himmel gav mine tanker vrimmel,
den røde sol og skønne himmel,
som nu engang mig gav livets  lyst,
bære jeg i mit bryst"
dem bærer jeg med glæde,
dem bære jeg uden at græde"
jeg stunder mod næste mål,
Dem bærer jeg ret med  skrål"
Det er sikkert vi vil nå i mål"

mandagen er i gang med en april i gang"
blæst og regn må ikke tage teten,
men det sker at vi er i salveten.

Mange planer mange glaner et sikkert mål
vil blive hilst velkommen,
ikke ryste på hånden tanke handlig i ånden" 

kærligt vi tager hånd om tanken,
vi står tilbage med hjertebanken" 

vi moser og maser
mens vi forvirret aser"
ugen er i gang,
måske med Jette Beckmanns sang"

Nyd disse dage de kommer ikke tilbage"
ikke klage"
ikke tude ikke hyle
men lad tilfredsheden sænke over dig som mild støvregn en sommer dag"

så vil kærligheden klappe dig både for og bag"
det må vi have noget mere af"

god dag til jer der ude""
-o:)-o:)-o:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar