Kære Borgmester og Borgerrepræsentant,
Københavns overborgmester, Lars Weiss (S),
fører krig mod de ældre og svage der er visiteret til
en dagligvare ordningen som administreres af Intervare, som angiveligt er
blevet ofret sammen med de ældre,
for at Lars Weiss kan føre en ideologiske krig
mod de selvstændige solovognmænd,
til benefice
for 3F.
Det har nu resulteret i at
Intervares ordre modtagelse,
Er ved at blive ringet ned
af mange hundredrede ældre,
Som er bange og rystede,
For om de forsat kan få de
livsvigtige dagligvarer hver uge.
Herudover viser det sig at den samme
administration,
Der har indstillet at KK skal hæve kontrakten med intervare,
Lige har godkendt en ny fireårig kontrakt med transportfirmaet Multitrans.
Lars Weiss har orkestreret et politisk flertal,
som var parat til at stoppe samarbejdet med Intervare,
Hvis ikke firmaet inden 1. november efterbetaler den
påståede manglende løn til de solo Vognmænd,
(som Lars Weiss påstår er chauffører)
Der bringer dagligvarer ud til kommunens mere end
1.000 ældre og udsatte borgere, hver uge.
Samme beslutning blev truffet i mandags 20 sept. i
sundhedsudvalget.
Men
sammen med de Line Ervolder og Kåre Traberg Smidt,
Brugte Borgmester Mia Nygaard sin ret til at blokere sagsbehandlingen,
I
socialudvalget 22 sept.
og
henvise sagen til ny behandling og debat i Borgerrepræsentationen den 7 okt..
”Sagen har været håndteret efter alle gældende regler”
Ifølge Lars Weiss overborgmester.
Det viser sig, at det ikke holder vand,
Den juridiske indstilling bygger på at Kommunens CSR
afd. Har haft nogle samtaler med seks vognmænd.
Som jeg har erfaret er blev lovet guld og grønne
skove, hvis de ville medvirke i karaktermordet på intervare.
Herudover viser det sig at det er den samme
administration,
Der har indstillet at KK skal hæve kontrakten med intervare,
Som lige har godkendt en ny fireårig kontrakt med
transportfirmaet Multitrans.
Som
indeholder en passus om,
At
de sidste fire år har man kørt uden overenskomstmæssig afregning,
Og
uden dokumentation for afregninger til de selvstændige solovognmænd.
København
Kommune har ikke forlangt efterbetaling eller bøder af Multitrans.
Altså er der ingen sag, alene
af den grund at kommunen jo ikke kan gøre forskel på to leverandører..
Herudover er de påståede forhold hele tiden blevet
bestridt af intervare,
Der løbende har opfordret til at tvisten afgøres ved
domstolene.
Imens intervare forsætter leverancerne, på
trods af bombastiske udtalelser fra Lars Weiss,
Med trygge ugentlige dagligleverancer til de visiterede ældre i Københavns
kommune.
Kære Borgmestre og
Borgerrepræsentanter sæt sagen på hold og foretag en uvildig undersøgelse,
I form af en ekstern Advokat og Revisor...
Hvis I hæver kontrakten med Intervare,
Bliver der sandsynligvis” lagt sag an mod kommunen fra Intervare.
Som har en god sag, de seks vognmænd som har betjent de ældre,
Har Cvr. nummer og planlægger selv deres kørsel og har haft en god indtjening.
Hvis man foretog det tanke eksperiment at de var chauffører,
Så kører vognmændene så mange penge ind pr måned,
At der er penge nok til en overenskomstmæssig løn, samt overskud til
vognmanden.
Kommunens påstand er efterbetaling,
Som jeg har beskrevet det er der ikke basis for efterbetaling, altså ingen
sag.
Fakta:
Jeg har undersøgt sagen om Nemligcom og intervare
siden april 2021.
Jeg har afdækket et varebilsområde i hele Danmark, der
viser meget forskellige timepriser.
Jeg har konstateret at varebilsvognmænd køre fra kr. 162 pr time til kr. 325 pr
time.
Jeg har set dokumentation for Intervare/Nemligcom afregner kr. 285-324 pr time.
jeg har været i transport i over 50 år, jeg er uafhængig pensionist.
Jeg er medstifter af DSV, samt CEO for DSV i 29 år.
Jeg har været kunde hos Nemligcom siden efteråret
2020.
Jeg har talt med
chauffører, vognmænd, transportfirmaer,
Faglige organisationer, både på arbejdsgiverside og medarbejderside.
Jeg vedhæfter flere af mine skriv i form af tekst og
link”
Vil du have mere uddybet så ring eller skriv..
Til mig:
Leif@tullberg.me
Eller ring 40646900.
3F har udvalgt Nemlig.com til deres angreb, (for at skaffe nye
fagforeningsmedlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer med lignende arbejdsforhold
som Amazon leverer”
Kære læser , jeg viser jer her en kopi af en mail som
der er sendt til tre journalister på Berlingske,
Hvor jeg mener, at de har lade sig spænde for
Politiken og 3F´s /Jan Villadsens propaganda vogn.
Jeg har prøvet at få mine synspunkter optaget både hos
Politiken, dagblade og andre,
Det virker som om at ingen vil bringe den anden side af mønten.
Fagforeningerne har fået stor magt”
(https://www.berlingske.dk/pilestraede/fagforeningschef-lovpriser-regeringens-kurs-over-for-nemligcom-og-wolt)
Jeg har læst jeres artikel i dag vedr. 3F Jan
Villadsen, samt formodningsregel med mere, og dens påvirkningen af
Nemligcom med flere,
jeg fulgt denne sag længe:
”Regeringens
reformudspil »Danmark kan mere I« indeholder en række initiativer, der har spredt
jubelstemning i fagbevægelsen. Regeringen vil nemlig gøre op med de såkaldt
»falske selvstændige«, der arbejder under, hvad man i fagbevægelsen betragter
som u-ordnede forhold og uden overenskomst.”
Citat
fra jeres artikel.
3F har udvalgt Nemligcom til deres angreb,
(for at skaffe nye fagforeningsmedlemmer)
Blandt andet ved at antyde at Nemligcom opererer efter
lignende arbejdsforhold, som Amazon leverer”
Men også at medejeren er en af Danmarks rigeste mænd,
har nok haft stor betydning for 3F´s angrebsstrategi.
Nemlig.com er et af de mest velorganiserede og
velbetalende virksomheder i Danmark”
Med en overenskomst med 3F igennem 15 år.
Der betales fra kr.29.100 til 42.000 kr.pr måned for
37 timer per uge, for lageransatte ..
Vognmændene afregnes med ca. kr. 50.000-60.000 pr.
måned, for en varevogn på under 3500 kg.
Alt efter hvad tid på døgnet der køres.
Mine undersøgelser viser at dette beløb, er blandt de
højeste afregningsbeløb for varevogne under 3500 kg der kører i Danmark..
Det frigør mindst ca. 42.000-50.000 til
chaufførløn og fortjeneste til Vognmanden.
Virksomheden holder personer i gang, som har meget
svært ved at finde fodfæste, på det danske arbejdsmarked..
Som I kan se ud af diverse link, er Nemlig.com kommet
i klemme i en fagforeningskamp/ medlemskamp mellem 3F og HK..
Jeg har været i transportbranchen siden 1965,
SID, nu 3F har siden 1976 brugt trickmodellen, ved at
påstå at vognmændene ikke er selvstændige..
Angiveligt for at få flere fagforeningsmedlemmer.
Hvis de havde lykkes med deres forehavende, var der
ikke noget der hed DSV i dag..
Selv 26 år efter DSV´s stiftelse, prøvede de stadig at
bruge mafia lignende metoder.
Men det lykkedes heldigvis ikke...
(Politiken har kørt en kampagne sammen med 3F rettet
mod Nemligcom, desværre har andre taget dele af kampagne ukritisk op)
Politiken er medejer af transportvirksomheden DAO, som
kører for Skagen food,
(med ca. 300.000 onlinekunder)
3F har indgået aftale
med DAO, om at kører efter 3Fs
budoverenskomst.
(som er ca. 30 % billigere end 3F´s
tungvognsoverenskomst, og meget mere fleksibel)
3F vil ikke give Nemlig.com ´s Vognmænd lov til at
køre efter samme overenskomst..
Der findes ingen lovgivning i Danmark der forpligter
vognmænd, der køre med biler under 3500 kg,
Efter 11 kg´s reglen, som forpligter vognmændene, til
at følge nogen kollektive overenskomster..
Færdselsstyrelsen varebils ordningen redegørelse link
herunder..
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/247/2364399.pdf
I kommer til at gå 3Fs ærinde, tjek venligst Jan
Villadsens CV. han var medskyldig i Falck skandalen..
(som kostede Falck 150 millioner kr.)
Link til artikler og mine blogs:
https://www.berlingske.dk/kommentar/hummelgaard-og-fagbevaegelsen-har-sigtekornet-indstillet-paa-denne-mand
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/06/jan-villadsen-3-f-bruger-grove-metoder.html
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/05/man-har-frihed-til-at-fjolle.html
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/nemligcoms-svar-i-sagen.html
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/kre-modtager-her-mit-svar-til-dr-pa.html
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/04/vi-er-i-nemligcom-udsat-for-den.html
https://den1millionerenudfordring-hercules.blogspot.com/2021/09/jeg-spurgte-jan-villadsen-den-26-juni.html
BH Leif Tullberg.
50 år i transport branchen og en tilfreds Nemligcom kunde..
Bedste
hilsen.
Leif
Tullberg
Mob.+45
40646900
Leif@tullberg.me